Engleski jezik za akademske potrebe

line1tan

Izvedbeni plan nastave za akademsku godinu 2020. / 2021.

Preddiplomski i diplomski studij

Engleski jezik za akademske potrebe 1 
NazivEngleski jezik za akademske potrebe 1
ECTS bodovi2
NastavniciPetra Barbarić, viša predavačica;
mr. sc. Ines Jelovčić, viša predavačica;
Tina Miholjančan, viša predavačica;
mr. sc. Vivijana Radman, viša predavačica
SatnicaVježbe iz stranog jezika
30 sati
PreduvjetiNema
CiljUsvajanje i razvijanje tehnika čitanja stručne literature, usvajanje tehnika pisanja sažetaka, razvijanje vještine govorenja o akademskim i stručnim temama i usvajanje akademskog i stručnog vokabulara.
Metode podučavanjaMetode poučavanja usklađene su s ciljem i ishodima učenja, a uključuju grupni rad i rad u paru, frontalni rad kroz objašnjenje gradiva, rad na tekstu i diskusije na temu, samostalni rad, individualna usmena izlaganja, rad na računalu.
Metode ocjenjivanjaRedovno praćenje studenta kroz sudjelovanje u nastavi, pisanje domaćih zadaća, polaganje kolokvija (pismeno).
Ishodi učenja1. Koristiti tehnike čitanje stručne literature na engleskom jeziku.
2. Prepoznati uvriježene načine strukturiranja stručnog teksta, od organizacije cjeline teksta do organizacije paragrafa.
3. Prepoznati i koristiti tipove rečenica uobičajenih u akademskom diskursu.
4. Koristiti tehnike parafraziranja i stilove citiranja.
5. Koristiti vokabular akademskog engleskog jezika.
6. Sažeti i izložiti sadržaj autentičnog slušnog materijala.
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave1. nastavna jedinica:
Uvod u strani jezik za akademske potrebe. Što je strani jezik za akademske potrebe, koji su mu ciljevi i sadržaj? Upoznavanje s programom engleskog jezika za akademske potrebe s obzirom na četiri jezične vještine: čitanje, pisanje, slušanje i govor. Utvrđivanje studentskih obveza u okviru kolegija. Uvođenje osnovnih pojmova stranog jezika za akademske potrebe: tehnike čitanja (skimming, scanning), glavna ideja teksta (topic, topic sentence), stilovi pisanja teksta ( formalni, neformalni).

2. nastavna jedinica:
Akademski stil / registar. Osobine akademskog stila: objektivnost, nepristranost, logičnost, uvjerljivost, zasnovanost na istraživanjima i činjenicama, uzročno-posljedične veze, upotreba opreznog jezika, formalnost, citiranje i parafraziranje, strukturiranost, preciznost. Osobine akademskog vokabulara i gramatike: upotreba imenica i imenskih fraza za izražavanje ideja i koncepata, internacionalizmi, pasivne konstrukcije, modalnost (glagoli, imenice, pridjevi), korištenje punih oblika. Domaći rad: pronalaženje obilježja akademskog stila na tekstu.

3. nastavna jedinica:
Upotreba rječnika. Vrste rječnika (jednojezični, dvojezični, opći, stručni). Objašnjenje rječničkih izraza, simbola i tipičnih kratica za određene pojmove i gramatičke kategorije. Prepoznavanje značenja: osnovno (radnja, stvar, osjećaj, vrsta riječi) i precizno značenje. Konotacije riječi: pozitivno, negativno i neutralno značenje. Objašnjenje pojmova poput sinonim, antonim, idiom, fraza, frazalni glagol, kolokacija, transkripcija, spelling. Revizija vrsta riječi.

4. nastavna jedinica:
Tehnike čitanja (skimming, scanning). Traženje općih i posebnih elemenata teksta i zaključivanje na osnovu njih: naslov, podnaslovi, uvod, fusnote (bilješke), ilustracije, tabele, grafovi, slike, organizacija teksta, raspored odlomaka, jače otisnute riječi, kurziv, riječi pisane velikim tiskanim slovima, ključne riječi. Detaljno iščitavanje teksta i provjeravanje razumijevanja putem točnih i netočnih tvrdnji uz argumentaciju. Pisanje: definicija, kako definirati neki pojam, struktura i dijelovi definicije.

5. nastavna jedinica:
Čitanje s razumijevanjem. Prepoznavanje riječi i zaključivanje njihovog značenja (inferring meaning) na osnovu prethodnog poznavanja riječi latinskog i grčkog podrijetla. Razumijevanje značenja riječi na osnovu prefiksa (npr. pre-, anti-, semi-, post-, sub-, in- ) i sufiksa (npr. -ness, -ful, -ly, -ment, -dom). Pisanje: navođenje primjera, najčešći izrazi koji se koriste pri navođenju primjera (primjeri iz priručnika "Academic Writing Course").

6. nastavna jedinica:
Uvod u pisanje. Organizacija teksta (uvod, razrada, zaključak). Iznošenje glavne ideje, alternativne ideje te suprotnih argumenata (i/ili/ali). Opisivanje (deskripcija) postupaka i procesa; fizički opisi ljudi, događaja, odnosa, institucija, zemalja (primjeri iz priručnika "Academic Writing Course"). Pravopisna pravila. Znakovi interpunkcije i pravila za njihovu upotrebu uz ilustraciju na primjerima. Upotreba velikog i malog slova u engleskom jeziku. Pisanje i izgovor riječi.

7. nastavna jedinica:
Struktura teksta. Kohezija i koherentnost. Uvođenje elemenata koji drže tekst kao cjelinu kao što su leksička povezanost, referenca, elipsa, veznici. Načini postizanja leksičke kohezije: ponavljanje riječi i struktura (paralelizmi), korištenje riječi sličnog i suprotnog značenja (sinonimi i antonimi), uočavanje riječi koje se obično pojavljuju zajedno (kolokacije). Tekstualni odnos opće-pojedinačno, dio-cjelina. Veznici kao elementi koji uspostavljaju logične odnose u tekstu.

8. nastavna jedinica:
Činjenice i mišljenje. Prepoznavanje razlike između činjenica i mišljenja. Izražavanje objektivnosti (perspective) i subjektivnosti (stance). Slušanje: intervju.

9. nastavna jedinica:
Veznici. Logični odnosi u tekstu koje veznici uspostavljaju. Uvod u vrste veznika s obzirom na funkciju: uzrok, posljedica, usporedba, suprotnost, uvjet, dodavanje, navođenje primjera, izražavanje redoslijeda. Revizija modalnih glagola i njihova funkcija u tekstu: izražavanje mogućnosti, vjerojatnosti, obveze, zabrane, naredbe, zaključka i sl. Revizija glagolskih vremena: tvorba i upotreba. Domaći rad: Analiza upotrebe veznika i modala na tekstu.

10. nastavna jedinica:
Organizacija informacije u tekstu. Pronalaženje glavne ideje teksta i odlomka i sporednih ideja koje je podupiru. Nadogradnja nove informacije na postojeće znanje. Odnosi poznatog i nepoznatog, očekivanog i neočekivanog, općeg i pojedinačnog. Ilustracija na tekstu. Pisanje: klasifikacija i prikazivanje informacije u grafičkom obliku (dijagrami); (primjeri iz priručnika "Academic Writing Course"). Domaći rad: grafički prikaz zadanog teksta u obliku dijagrama.

11. nastavna jedinica:
Pisanje eseja. Uvod u pisanje sastava. Izbor teme, traženje i navođenje literature, pisanje bilježaka, predložak i konačna verzija. Struktura eseja: uvod, razrada, zaključak. Uvodna općenita rečenica, definicija osnovnih pojmova, isticanje glavne teze i svrhe eseja. Izražavanje glavne ideje (topic) u glavnoj rečenici odlomka (topic sentence) i sporednih ideja (supporting details). Sažimanje bitnih ideja u zaključku i preporuka za daljnja istraživanja. Vrste eseja.

12. nastavna jedinica:
Akademsko slušanje: predavanja. Predviđanje sadržaja predavanja na osnovu naslova i prethodnog znanja o temi. Slušanje uvoda da bi se shvatila glavna misao. Razlikovanje glavnih i sporednih ideja pri slušanju predavanja. Prepoznavanje činjenica i govornikovog mišljenja pri slušanju. Vođenje bilježaka: važniji simboli i skraćenice (e.g., i.e., etc., NB, fig., ch., et al.). Aktivno slušanje: pripremanje pitanja za diskusiju za vrijeme slušanja, parafraziranje i sažimanje informacija.

13. nastavna jedinica:
Gramatičke karakteristike akademskog i stručnog teksta. Analiza imenskih fraza. Vrste relativnih rečenica, kratke relativne rečenice i načini njihova proširenja. Značenje sufiksa -ing u stručnom tekstu. Upotreba pasiva u stručnom tekstu: naglasak na rezultatima radnji i objektima, a ne na subjektima tj. vršiteljima radnji. Vježbanje na primjerima. Pisanje: izražavanje uzroka i posljedice, uzročno-posljedični veznici (primjeri iz priručnika "Academic Writing Course"). Domaći rad: pisanje uzročno-posljedičnog odlomka.

14. nastavna jedinica:
Usmena izlaganja – PowerPoint prezentacije. Upute za pripremanje usmenog izlaganja: kako citirati literaturu, navesti ključne riječi i glavne ideje u obliku natuknica; vremensko trajanje prezentacije. Dvije faze prezentacije: priprema (istraživanje, organizacija materijala, vježbanje) i izlaganje (fluentnost, gestikulacija, kontakt s publikom).Struktura PowerPoint prezentacije: kako započeti izlaganje, kako naglasiti glavne ideje izlaganja, kako završiti prezentaciju.

15. nastavna jedinica:
Probni test i ispravak testa uz objašnjenje pogrešaka.
Obvezna literatura1. De Chazal, E. & McCarter, S. : Oxford EAP, A course in English for Academic Purposes, upper-intermediate/B2; Oxford University Press, Oxford, 2012
2. Jordan, R.R.: Academic Writing Course; Pearson Education Limited, Harlow, 1999
3. Cox, K. & Hill, D.: EAP now!, English for Academic Purposes, Pearson Longman, Pearson Education Australia, 2004
Izborna literatura1. Powel, M.: Presenting in English, LTP Business, London, 1996
2. Mikulić, Gordana& Krvavac, Alka: English for the Arts and Humanities, Školska knjiga, Zagreb, 1992
3. Zemach, D. E. & Rumisek L.A.: Academic Writing: From Paragraph to Essay; MacMillan Education, Oxford, 2003
4. Coman, M. J.; Heavers, K. L.: Improving Reading Comprehansion and Speed, Skimming and Scanning, Reading for Pleasure (2nd edition) NTC Publishing Group, Lincoln Wood, Illinois, USA, 1998
5. Coman, M. J.; Heavers, K. L.: Developing Study Skills, Taking Notes and Tests, Using Dictionaries and Libraries (2nd edition), Glencoe/McGraw-Hill, 2001
6. Paterson, K. & Wedge, R.: Oxford Grammar for EAP; Oxford University Press, Oxford, 2013
7. Moore, J.: Oxford Academic Vocabulary Practice, Upper-Intermediate, B2-C1; Oxford University Press, Oxford, 2017
8. Stručni materijali s Interneta
Engleski jezik za akademske potrebe 2 
NazivEngleski jezik za akademske potrebe 2
ECTS bodovi2
NastavniciPetra Barbarić, viša predavačica;
mr. sc. Ines Jelovčić, viša predavačica;
Tina Miholjančan, viša predavačica;
mr. sc. Vivijana Radman, viša predavačica
SatnicaVježbe iz stranog jezika
30 sati
PreduvjetiZa upis kolegija je potrebno položiti kolegij Engleski jezik za akademske potrebe 1
CiljUsvajanje i razvijanje tehnika čitanja akademske i stručne literature, usvajanje tehnika pisanja sažetaka, razvijanje vještine pisanja eseja, razvijanje vještine govorenja o stručnim temama i usvajanje akademskog i stručnog vokabulara.
Metode podučavanjaMetode poučavanja usklađene su s ciljem i ishodima učenja, a uključuju grupni rad i rad u paru, frontalni rad kroz objašnjenje gradiva, rad na tekstu i diskusije na temu, samostalni rad, individualna, usmena izlaganja, e-učenje.
Metode ocjenjivanjaRedovno praćenje studenta kroz sudjelovanje u nastavi, pisanje domaćih zadaća, usmeno izlaganje, pismeni ispit.
Ishodi učenja1. Argumentirano raspravljati o stručnim temama na engleskom jeziku.
2. Održati izlaganje na stručnu temu.
3. Napisati sažetak stručnog teksta / rada na engleskom jeziku.
4. Skicirati i napisati esej na stručnu temu.
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave1. nastavna jedinica:
Vrste teksta. Prepoznavanje različitih vrsta teksta: stručni tekst, grčki mit, beletristika, lirska pjesma, sažetak iz znanstvenog časopisa, kratka priča, novinski članak. Prepoznavanje jezičnih osobina teksta: sudionici, upotreba glagolskih vremena, vrste glagola, izražavanje u prvom ili trećem licu, stručni vokabular, imenske fraze, vrijeme i mjesto događaja, stvarni ili izmišljeni događaji i likovi. Određivanje svrhe različitih tipova teksta.

2. nastavna jedinica:
Parafraziranje i citiranje. Navođenje točnih riječi iz originalnog izvora. Prenošenje autorovih misli i ideja svojim riječima. Parafraziranje i citiranje kao potpora vlastitim idejama i prikazivanje različitih točki gledišta, navođenje primjera i dokaza. Navođenje točnog izvora da bi se izbjeglo plagiranje. Uključivanje citata i parafraza u tekst. Dodavanje bibliografije po abecednom redu. Elementi bibliografske jedinice. Korištenje akademskog vokabulara.

3. nastavna jedinica:
Generalizacija, kvalifikacija, oprezan stil. Uočavanje općih ideja i specifičnih detalja u tekstu. Izražavanje stupnja općenitosti pomoću izraza za vjerojatnost (certainly, definitely, possibly), učestalost (often, always, occasionaly) i količinu (all, most, majority). Akademski stil pisanja kao «oprezan» stil koji dopušta i ostale mogućnosti i točke gledišta. Ilustracija na tekstu.

4. nastavna jedinica:
Pisanje sažetaka. Analiza odlomaka teksta, pronalaženje glavne ideje odlomka. Sažimanje glavne ideje u rečenicu. Rad na primjerima: studenti sastavljaju sažetak teksta na osnovu sažetka odlomka. Organizacija ideja u obliku odlomka kao fizičke i konceptualne cjeline. Postizanje logičnog slijeda događaja pomoću vremenskih oznaka i glagolskih vremena. Razrada ideje kroz opće i pojedinačne tvrdnje, argumenata za i protiv te zaključci koji proizilaze iz argumenata.

5. nastavna jedinica:
Rasprava. Rasprava kao oblik izražavanja stavova i mišljenja. Obrada teksta «Advantages and Disadvantages of Lecturing» («Academic Writing Course», str. 76.) Izražavanje argumenata za i protiv. Usmeno izlaganje na akademske i stručne teme i rasprava. Domaći rad: pisanje bilježaka koji izražavaju argumente za i protiv odabrane teme.

6. nastavna jedinica:
Izražavanje činjenica i mišljenja. Doslovno značenje (denotative) i asocijativno značenje (connotative) kroz koje autor izražava svoje stavove. Razvijanje sposobnosti kritičkog čitanja da bi se moglo razlikovati činjenice od stavova. Razlika između perspective (from historic point of view, historically speaking, in historic terms) i stance (in my opinion, as I see it). Slušni materijal: prepoznavanje fraza kojima se izražava mišljenje.

7. nastavna jedinica:
Interpretacija grafičkih podataka. Interpretacija grafički prikazanih podataka: grafikona, dijagrama, tabela. Pisanje teksta na osnovu grafičkih prikaza i obrnuto. Razumijevanje i komentiranje statističkih podataka. Vokabular koji se koristi pri interetaciji grafičkih prikaza (npr. increase, decrease, fluctuation, reduction). Usmena izlaganja na akademske i stručne teme i diskusija. Domaći rad: Opis grafičkog prikaza.

8. nastavna jedinica:
Akademski vokabular. Obrada kraćih tekstova po izboru studenata. Naglasak na akademski vokabular i vokabular struke. Popis akademskih riječi (academic word lists). Učestalost akademskih riječi. Provjera razumijevanja teksta. Razumijevanje različitih tipova ispitnih pitanja (comment on, analyse, describe, explain, list, compare, contrast). Usmena izlaganja na akademske i stručne teme i diskusija.

9. nastavna jedinica:
Pisanje eseja: definicija eseja, struktura eseja, tipovi eseja; explanation essay, argument essay, discussion essay, exposition essay. Usmeno izlaganje ( uz guidelines i key words) na stručnu temu. Analiza izlaganja (preglednost strukture, informativnost itd.) Rasprava o temi.

10. nastavna jedinica:
Explanation essay: struktura eseja na razini cjeline teksta; organizacija paragrafa. Analiza izvornog eseja tog tipa. Plan eseja. Usmeno izlaganje ( uz guidelines i key words) na stručnu temu. Analiza izlaganja (preglednost strukture, informativnost itd.) Rasprava o temi.

11. nastavna jedinica:
Argument essay: struktura eseja na razini cjeline teksta; organizacija paragrafa. Analiza izvornog eseja tog tipa. Plan eseja. Usmeno izlaganje ( uz guidelines i key words) na stručnu temu. Analiza izlaganja (preglednost strukture, informativnost itd.) Rasprava o temi.

12. nastavna jedinica:
Discussion essay: struktura eseja na razini cjeline teksta; organizacija paragrafa.. Analiza izvornog eseja tog tipa. Plan eseja. Usmeno izlaganje ( uz guidelines i key words) na stručnu temu. Analiza izlaganja (preglednost strukture, informativnost itd.) Rasprava o temi.

13. nastavna jedinica:
Exposition essay: struktura eseja na razini cjeline teksta; organizacija paragrafa.. Analiza izvornog eseja tog tipa. Plan eseja. Usmeno izlaganje ( uz guidelines i key words) na stručnu temu. Analiza izlaganja (preglednost strukture, informativnost itd.) Rasprava o temi.

14. nastavna jedinica:
Ponavljanje gradiva kao priprema za pismeni ispit. Utvrđivanje materijala za usmeni ispit.

15. nastavna jedinica:
Pismeni ispit.
Obvezna literatura1. De Chazal, E. & McCarter, S.: Oxford EAP, A course in English for Academic Purposes, upper-intermediate/B2; Oxford University Press, Oxford, 2012
2. Jordan, R.R.: Academic Writing Course; Pearson Education Limited, Harlow, 1999.
3. Cox, K. & Hill, D.: EAP now!, English for Academic Purposes, Pearson Longman, Pearson Education Australia, 2004.
Izborna literatura1. Powel, M.: Presenting in English, LTP Business, London, 1996.
2. Mikulić, Gordana& Krvavac, Alka: English for the Arts and Humanities, Školska knjiga, Zagreb, 1992
3. Zemach, D. E. & Rumisek L.A.: Academic Writing: From Paragraph to Essay; MacMillan Education, Oxford, 2003
4. Ruetten, K. M.: Developing Composition Skills; Heinle& Heinle Publishers, London, 1997
5. Stručni materijali s Interneta