
Izvedbeni plan nastave za akademsku godinu 2020. / 2021.
Preddiplomski i diplomski studij
Talijanski jezik za akademske potrebe 1 | |
---|---|
Naziv | Talijanski jezik za akademske potrebe 1 |
ECTS bodovi | 2 |
Nastavnici | dr. sc. Arijela Fabrio, viša predavačica |
Satnica | Vježbe iz stranog jezika 30 sati |
Preduvjeti | Nema |
Cilj | Usvajanje i razvijanje tehnika čitanja stručne literature, usvajanje tehnika pisanja sažetaka, razvijanje vještine govorenja o akademskim i stručnim temama i usvajanje akademskog i stručnog vokabulara. |
Metode podučavanja | Poticanje studenata na usmenu komunikaciju temeljenu na analiziranom predloženom tekstu. Upotreba slikovnog materijala kao sredstva poticanja konverzacije na stranom jeziku. Slušanje i razumijevanje stranih govornika upotrebom audio-vizualnih materijala. Poticanje samostalne diskusije na zadanu temu na stranom jeziku. |
Metode ocjenjivanja | Provjera usvojenog znanja kroz pisanje domaćih zadaća, vježbanje usmene konverzacije, čitanje tekstova, pisanje sažetaka tekstova, provjera aktivnog sudjelovanja na nastavi te uspješnog rješavanja pismenih testova na kraju prvog i drugog semestra akademske godine. |
Ishodi učenja | 1. Koristiti osnovna pravila pisanja, čitanja i izgovora na stranom jeziku. 2. Upotrebljavati jednostavne fraze i rečenice u jednostavnim komunikacijskim situacijama. 3. Čitajući razumjeti jednostavne tekstove (sastavljene prvenstveno od nezavisnosloženih rečenica i većinom sastavljene od poznatih, najfrekventnijih riječi). 4. Izdvojiti osnovne informacije iz slušnih materijala. 5. Prepoznati i opisati specifičnosti jezičnog sustava. |
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave | 1. nastavna jedinica: Upute za upotrebu rječnika, vrste rječnika, objašnjenje rječničkih simbola i pojmova, popis kratica, talijanska abeceda. Upoznavanje sa obvezatnom i izbornom literaturom. 2. nastavna jedinica: Upoznavanje sa talijanskim izgovorom i pravopisom. Opće napomene o talijanskoj grafiji, pregled talijanskog grafičkog sustava. Bilježenje naglasaka i rečeničnih znakova. 3. nastavna jedinica: Tekst i lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala. Rod, određeni i neodređeni član, pomoćni glagoli essere i avere, usvajanje prvog vokabulara, zadaci i vježbe. Upute za pripremu pisanja prve domaće zadaće. 4. nastavna jedinica: Tekst i lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala. Imenice i pridjevi, množina imenica i pridjeva, glavni brojevi, usvajanje novog vokabulara i izraza, vježbe i zadaci. Provjera i diskusija o prethodnoj domaćoj zadaći te priprema sljedeće. 5. nastavna jedinica: Indikativ prezenta pravilnih glagola prve, druge i treće konjugacije.Tekst i lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala. Imenična deklinacija, padežni prijedlozi. Usvajanje novog vokabulara i izraza. Provjera stečenog vokabulara, vježbe i zadaci. Provjera i diskusija o prethodnoj domaćoj zadaći te priprema sljedeće. 6. nastavna jedinica: Tekst i lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala. Indikativ prezenta nepravilnih glagola prve, druge i treće konjugacije. Usvajanje novog vokabulara i izraza, vježbe i zadaci. Uvod u prepozicije koje se obrađuju tijekom semestra. Provjera i diskusija o prethodnoj domaćoj zadaći te priprema sljedeće. 7. nastavna jedinica: Tekst i lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala.Indikativ prezenta modalnih glagola. Provjera stečenog znanja i vokabulara kroz organiziranje prve komunikacije na stranom jeziku u obliku dijaloga između studenata podijeljenih u grupe. Kraći dodatni tekst kao prijedlog čitanja za domaću zadaću. Provjera i diskusija o prethodnoj domaćoj zadaći. 8. nastavna jedinica: Tekst i lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala. Ponavljanje indikativa prezenta kroz provjeru čitanja i razumijevanja teksta zadanog kao prethodna domaća zadaća. Prepozicije. Dodatni tekst kao vježba za stjecanje novog vokabulara i usmene primjene obrađene gramatičke jedinice. Provjera i diskusija o prethodnoj domaćoj zadaći te priprema sljedeće. 9. nastavna jedinica: Tekst i lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala.Konjugacija povratnih glagola u indikativu prezenta, stjecanje i primjena novog proširenog vokabulara kroz gramatičke i leksičke vježbe i zadatke. Navođenje studenata na dijalog na temu svakodnevnih situacija dosad obrađenih u ponuđenim lekcijama. Provjera i diskusija o prethodnoj domaćoj zadaći te priprema sljedeće. 10. nastavna jedinica: Tekst i lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala.Perfekt i particip prošlih glagola triju konjugacija, perfekt povratnih glagola. Detaljna obrada vježbi i zadataka u obrađenoj lekciji. Kratka vježba prepozicije. Usvajanje novog vokabulara iz neke od svakodnevnih situacija te ponavljanje stečenog vokabulara. Provjera i diskusija o prethodnoj domaćoj zadaći te priprema sljedeće. 11. nastavna jedinica: Tekst i lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala.Ponavljanje obrađenih glagolskih vremena kroz vježbe i zadatke. Kraći tekst iz svakodnevne situacije kao vježba čitanja i razumijevanja, širenja vokabulara i poticaj na usmeno izražavanje. Kratka vježba prepozicija. Provjera i diskusija o prethodnoj domaćoj zadaći te priprema sljedeće. 12. nastavna jedinica: Tekst i lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala.Prošlo nesvršeno vrijeme. Vježbe i zadaci radi primjene novoobrađene gramatičke jedinice i utvrđivanje novog vokabulara. Upotreba ilustracija kao poticaj na konverzaciju u kojoj primjenjujemo dosad obrađena glagolska vremena i stečeni vokabular. Provjera i diskusija o prethodnoj domaćoj zadaći te priprema sljedeće. 13. nastavna jedinica: Tekst iz dodatne literature koji obuhvaća dosad stečena leksička i gramatička znanja uz širenje vokabulara. Vježba prepozicije. Provjera stečenog znanja kroz novoponuđeno štivo, uz ilustracije navođenje studenata na međusobne dijaloge i konverzaciju. Kratki prijevod kao provjera stečenoga znanja. Provjera i diskusija o prethodnoj domaćoj zadaći te priprema sljedeće. 14. nastavna jedinica: Tekst iz dodatne literature koji obuhvaća dosad stečena leksička i gramatička znanja uz širenje vokabulara. Provjera stečenog znanja kroz novoponuđeno štivo, uz ilustracije navođenje studenata na međusobne dijaloge i konverzaciju. Kratki prijevod kao provjera stečenoga znanja Provjera i diskusija o prethodnoj domaćoj zadaći te priprema sljedeće. 15. nastavna jedinica: Provjera prethodne domaće zadaće. Kratki prijevod kao provjera stečenoga znanja. Ponavljanje obrađenih leksičkih i gramatičkih jedinica kroz niz vježbi i zadataka u svrhu pripreme za završni semestralni kolokvij. |
Obvezna literatura | 1. Loredana Chiappini, Nuccia de Filippo: Un giorno in Italia 1, 2002., Bonacci editore, Roma 2. Janfrancesco, E.: Parla e scrivi, 2002, Cendali editore 3. Susanna Nocchi: Grammatica pratica della lingua italiana, 2006., Alma edizioni, Firenze 4. Bertoni, Nocchi: Le parole italiane, Alma edizioni, 2003., Firenze 5. Barreca, Cogliandro, Murgia: Palestra italiana, 2003., Bonacci editore, Roma 6. Bailini, Consonno: I verbi italiani, 2004., Alma edizioni, Firenze |
Izborna literatura | 1. dr. Jernej, J.: Konverzacijska talijanska gramatika, 1982., Školska knjiga 2. Amato, C.: Mondo Italiano, Bonacci editore, 1999., Roma 3. Enciclopedia Garzanti Universale, Aldo Garzanti Editore, 1998. 4. Vježbe i materijali sa Internetskih stranica. |
Talijanski jezik za akademske potrebe 2 | |
---|---|
Naziv | Talijanski jezik za akademske potrebe 2 |
ECTS bodovi | 2 |
Nastavnici | dr. sc. Arijela Fabrio, viša predavačica |
Satnica | Vježbe iz stranog jezika 30 sati |
Preduvjeti | Za upis kolegija je potrebno položiti kolegij Talijanski jezik za akademske potrebe 1 |
Cilj | Usvajanje i razvijanje tehnika čitanja stručne literature, usvajanje tehnika pisanja sažetaka, razvijanje vještine govorenja o akademskim i stručnim temama i usvajanje akademskog i stručnog vokabulara. |
Metode podučavanja | Poticanje studenata na usmenu komunikaciju temeljenu na analiziranom predloženom tekstu. Upotreba slikovnog materijala kao sredstva poticanja konverzacije na stranom jeziku. Slušanje i razumijevanje stranih govornika upotrebom audio-vizualnih materijala. Poticanje samostalne diskusije na zadanu temu na stranom jeziku. |
Metode ocjenjivanja | Provjera usvojenog znanja kroz pisanje domaćih zadaća, vježbanje usmene konverzacije, čitanje tekstova, pisanje sažetaka tekstova, provjera aktivnog sudjelovanja na nastavi te uspješnog rješavanja pismenih testova na kraju prvog i drugog semestra akademske godine. |
Ishodi učenja | 1. Konstruirati jednostavna pitanja i odgovore o prošlim događajima i budućim planovima. 2. Izdvojiti osnovne informacije iz autentičnog slušnog materijala. 3. Izdvojiti bitne elemente iz kratkog teksta. 4. Prikupiti osnovne informacije u elektroničkim medijima ili tiskanim materijalima. 5. Prirediti i održati usmeno izlaganje na odabranu temu. |
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave | 1. nastavna jedinica: Ponavljanje obrađenih gramatičkih jedinica i usvojenog vokabulara iz prethodnog semestra kroz rad na kraćem stručnom tekstu. Vježbe i zadaci, podjela studenata u grupe kao poticaj za diskusiju putem međusobnog postavljanja pitanja i odgovora na temu teksta. Upute za domaću zadaću. Upute za izradu prezentacija izabranog teksta. 2. nastavna jedinica: Obrada glagolskog vremena futur jednostavni, slušanje audio materijala. Usvajanje novog vokabulara i izraza, vježbe i zadaci. Provjera i diskusija o prethodnoj domaćoj zadaći te priprema sljedeće. Prezentacija izabranog teksta. 3. nastavna jedinica: Tekst i lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala. Usvajanje novog vokabulara i izraza. Provjera razumijevanja usvojene gramatičke jedinice. Poticaj na konverzaciju putem ponuđenih ilustracija, podjela studenata u grupe. Provjera prethodne domaće zadaće i priprema sljedeće. Prezentacija izabranog teksta. 4. nastavna jedinica: Tekst i lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala.Futur složeni, vježba. Usvajanje novog vokabulara i izraza, vježbe i zadaci. Kraći stručni tekst, podjela studenata u grupe, obrada po odlomcima teksta. Domaća zadaća vezana uz tekst, provjera prethodne. Prezentacija izabranog teksta. 5. nastavna jedinica: Tekst i lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala.Vježbe i zadaci. Ponavljanje prepozicija, zadaci. Kraći tekst kao prijedlog čitanja i poticaj na diskusiju u obliku dijaloga studenata podijeljenih u grupe. Provjera i diskusija prethodne domaće zadaće, priprema sljedeće. Prezentacija izabranog teksta. 6. nastavna jedinica: Futur u svrhu pretpostavke, vježbe i zadaci. Provjera obrađenog teksta, poticaj na diskusiju putem postavljanja ključnih pitanja po odlomcima. Ključne riječi i ideje kao vodilje pismenog sažetka teksta. Prijedlog domaće zadaće i provjera prethodne. Prezentacija izabranog teksta. 7. nastavna jedinica: Tekst i lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala.Stjecanje i primjena novog proširenog vokabulara kroz leksičke vježbe i zadatke. Rad na tekstu kao primjena novog vokabulara. Provjera i diskusija prethodne domaće zadaće i priprema sljedeće. Prezentacija izabranog teksta. 8. nastavna jedinica: Tekst i lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala.Ponavljanje obrađenih glagolskih vremena u indikativu kroz vježbe i zadatke. Kraći tekst na temu svakodnevne situacije kao vježba čitanja i razumijevanja, širenja vokabulara. Isti tekst kao pismena obrada za sljedeću domaću zadaću te provjera i diskusija prethodne. Prezentacija izabranog teksta. 9. nastavna jedinica: Tekst i lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala.Obrada nove gramatičke jedinice, pluskvamperfekt. Pregled novog vokabulara. Vježbe i zadaci. Provjera i diskusija prethodne domaće zadaće te priprema sljedeće. Prezentacija izabranog teksta. 10. nastavna jedinica: Tekst iz dodatne literature koji obuhvaća dosad stečena leksička i gramatička znanja te širi vokabular. Obrada teksta putem ključnih odlomaka, ideja i riječi. Ponavljanje glagolskih vremena u indikativu i prepozicija. Domaća zadaća: priprema kraćeg teksta po izboru. Prezentacija izabranog teksta. 11. nastavna jedinica: Izabrani tekstovi studenata i njihovo samostalno prezentiranje. Komentar i diskusija o izlaganju. Tekst i lekcija iz obvezatnog udžbenika. Kratki prijevod kao provjera stečenoga znanja. Priprema kraće domaće zadaće. Prezentacija izabranog teksta. 12. nastavna jedinica: Izabrani tekstovi studenata i njihovo samostalno prezentiranje. Komentar i diskusija o izlaganju. Tekst i lekcije iz obvezatnog udžbenika. Vježbe i zadaci kao provjera usvojenog gradiva. Kratki prijevod kao provjera stečenoga znanja. Provjera i diskusija prethodne domaće zadaće te priprema kraće sljedeće. Prezentacija izabranog teksta. 13. nastavna jedinica: Izabrani tekstovi studenata i njihovo samostalno prezentiranje. Komentar i diskusija o izlaganju. Tekst i lekcije iz obvezatnog udžbenika. Vježbe i zadaci u lekciji. Kratki prijevod kao provjera stečenoga znanja. Provjera prethodne i priprema kraće sljedeće domaće zadaće. Prezentacija izabranog teksta. 14. nastavna jedinica: Kratki prijevod kao provjera stečenoga znanja. Izabrani tekstovi studenata i njihovo samostalno prezentiranje. Komentar i diskusija o izlaganju. Pregled obrađenog gradiva u svrhu pripreme za završni ispit. Prezentacija izabranog teksta. 15. nastavna jedinica: Pregled obrađenog i usvojenog gradiva u svrhu pripreme za završni ispit. Prezentacija izabranog teksta. |
Obvezna literatura | 1. Loredana Chiappini, Nuccia de Filippo: Un giorno in Italia 1, 2002., Bonacci editore, Roma2. Janfrancesco, E.: Parla e scrivi, 2002, Cendali editore 3. Susanna Nocchi: Grammatica pratica della lingua italiana, 2006., Alma edizioni, Firenze4. Bertoni, Nocchi: Le parole italiane, Alma edizioni, 2003., Firenze5. Barreca, Cogliandro, Murgia: Palestra italiana, 2003., Bonacci editore, Roma6. Bailini, Consonno: I verbi italiani, 2004., Alma edizioni, Firenze 2. Janfrancesco, E.: Parla e scrivi, 2002, Cendali editore 3. Susanna Nocchi: Grammatica pratica della lingua italiana, 2006., Alma edizioni, Firenze 4. Bertoni, Nocchi: Le parole italiane, Alma edizioni, 2003., Firenze 5. Barreca, Cogliandro, Murgia: Palestra italiana, 2003., Bonacci editore, Roma 6. Bailini, Consonno: I verbi italiani, 2004., Alma edizioni, Firenze |
Izborna literatura | 1. dr. Jernej, J.: Konverzacijska talijanska gramatika, 1982., Školska knjiga 2. Amato, C.: Mondo Italiano, Bonacci editore, 1999., Roma 3. Enciclopedia Garzanti Universale, Aldo Garzanti Editore, 1998. 4. Vježbe i materijali sa Internetskih stranica. |
Talijanski jezik za akademske potrebe 3 | |
---|---|
Naziv | Talijanski jezik za akademske potrebe 3 |
ECTS bodovi | 2 |
Nastavnici | dr. sc. Arijela Fabrio, viša predavačica |
Satnica | Vježbe iz stranog jezika 30 sati |
Preduvjeti | Za upis kolegija je potrebno položiti kolegij Talijanski jezik za akademske potrebe 2 |
Cilj | Usvajanje i razvijanje tehnika čitanja stručne literature, usvajanje tehnika pisanja sažetaka, razvijanje vještine govorenja o akademskim i stručnim temama i usvajanje akademskog i stručnog vokabulara. |
Metode podučavanja | Poticanje studenata na usmenu komunikaciju temeljenu na analiziranom predloženom tekstu. Upotreba slikovnog materijala kao sredstva poticanja konverzacije na stranom jeziku. Slušanje i razumijevanje stranih govornika upotrebom audio-vizualnih materijala. Poticanje samostalne diskusije na zadanu temu na stranom jeziku. |
Metode ocjenjivanja | Provjera usvojenog znanja kroz pisanje domaćih zadaća, vježbanje usmene konverzacije, čitanje tekstova, pisanje sažetaka tekstova, provjera aktivnog sudjelovanja na nastavi te uspješnog rješavanja pismenih testova na kraju prvog i drugog semestra akademske godine. |
Ishodi učenja | 1. Koristiti tehnike čitanja stručne/znanstvene literature na talijanskom jeziku. 2. Prepoznati uvriježene načine strukturiranja stručnog/znanstvenog teksta od organizacije cjeline teksta do organizacije paragrafa. 3. Koristiti strukture rečenica svojstvene akademskom diskursu. 4. Sažeti i izložiti sadržaj slušnog materijala. 5. Napisati sažetak stručnog/znanstvenog teksta. |
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave | 1. nastavna jedinica: Upute za upotrebu rječnika, vrste rječnika, objašnjenje rječničkih simbola i pojmova, popis kratica. Upoznavanje sa obvezatnom i izbornom literaturom. Kraća domaća zadaća kao oblik prethodno stečenog znanja. 2. nastavna jedinica: Upoznavanje sa dosad stečenim znanjem studenata kroz čitanje teksta iz svakodnevne situacije, Provjera leksičkih i gramatičkih znanja kroz predloženi tekst u vidu čitanja, razumijevanja, dijaloga, vježbi i zadataka. Test di controllo. 3. nastavna jedinica: Tekst i lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala. Direktne zamjenice, provjera netom obrađene gramatičke i leksičke jedinice kroz predložene vježbe i zadatke. Upute za pripremu prve domaće zadaće. 4. nastavna jedinica: Tekst i lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala. Ponavljanje direktnih zamjenica u tekstovima sa dosad obrađenim glagolskim vremenima. Provjera i diskusija o prethodnoj domaćoj zadaći, dodatni tekst kao vježba za stjecanje novog vokabulara i utvrđivanje obrađene gramatičke jedinice. 5. nastavna jedinica: Tekst i lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala.Direktne zamjenice u prošlom vremenu. Usvajanje novog vokabulara i izraza, vježbe i zadaci. Poticanje studenata na dijalog na teme ponuđenih kratkih tekstova. Provjera i diskusija o prethodnoj domaćoj zadaći te priprema sljedeće. 6. nastavna jedinica: Tekst i lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala.Utvrđivanje obrađene gramatičke jedinice. Usvajanje novog vokabulara i izraza, vježbe i zadaci. Poticanje studenata na konverzaciju upotrebom novoobrađene gramatičke jedinice. Provjera i diskusija o prethodnoj domaćoj zadaći te priprema sljedeće. 7. nastavna jedinica: Tekst i lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala.Indirektne zamjenice, rad na dodatno ponuđenom kraćem tekstu izvedenom iz svakodnevne situacije kao vježba čitanja i razumijevanja, širenja vokabulara i poticanja na usmeno izražavanje. Provjera i diskusija o prethodnoj domaćoj zadaći te priprema sljedeće. 8. nastavna jedinica: Tekst i lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala.Kraći prijevod kao vid vježbe obrađenih zamjenica, detaljna obrada vježbi i zadataka u obrađenoj lekciji uz usvajanje novog vokabulara. Prijedlog ilustracije kao teme za kraći pismeni domaći sastav kao vid provjere funkcioniranja slaganja vremena u tekstu. Provjera i diskusija o prethodnoj domaćoj zadaći te priprema sljedeće. 9. nastavna jedinica: Tekst iz dodatne literature koji obuhvaća dosad stečena leksička i gramatička znanja, provjera stečenog znanja kroz novoponuđeno štivo, poticanje studenata na diskusiju i dijaloge dijeljenjem u manje grupe suprotstavljenog mišljenja. Provjera i diskusija o prethodnoj domaćoj zadaći. 10. nastavna jedinica: Vježba ponavljanja prepozicija. Šira analiza teksta, traženje općih elemenata i zaključivanje na osnovu njih. Organizacija teksta, naslov, uvod, bilješke, ilustracije, raspored odlomaka, podnaslovi, ključne riječi. Prijedlog kratkog teksta za čitanje i širu analizu kao domaći zadatak. 11. nastavna jedinica: Obrada kombiniranih zamjenica (indirektne + direktne zamjenice). Analiza odlomka teksta iz ponuđene dodatne literature. Kraći prijevod kao vježba za upotrebu obrađenih zamjenica. Pisanje sažetka odlomka prema netom obrađenim uputama. Prijedlog odlomka iz novoponuđenog teksta iz dodatne literature kao pokušaj vlastite analize za domaću zadaću. 12. nastavna jedinica: Provjera domaće zadaće, analiza i diskusija predloženih varijanti domaćih zadaća. Novoponuđeni kraći stručni tekst iz dodatne literature kao poticaj za uočavanje dosad obrađenih gramatičkih problema. Kraći zadatak prepozicija. 13. nastavna jedinica: Podjela studenata u grupe sa ciljem analize i pisanja sažetaka kratkog stručnog teksta uz isticanje ključnih ideja vodilja. Kraći prijevod, prezentacija dijaloga. Prijedlog i obrada teksta po ponuđenim uputama za domaću zadaću. 14. nastavna jedinica: Obrada prethodno zadane domaće zadaće kroz podjelu studenata u grupe sa ciljem analize i pisanja sažetaka kratkog stručnog teksta uz isticanje ključnih ideja vodilja. Ponavljanje putem konverzacije na ponuđene teme. 15. nastavna jedinica: Ponavljanje stečenog znanja i vještina kroz pregled već obrađenih tekstova kao priprema za semestralnu provjeru znanja. |
Obvezna literatura | 1. Loredana Chiappini, Nuccia de Filippo: Un giorno in Italia 1, 2002., Bonacci editore, Roma 2. Janfrancesco, E.: Parla e scrivi, 2002, Cendali editore 3. Susanna Nocchi: Grammatica pratica della lingua italiana, 2006., Alma edizioni, Firenze 4. Bertoni, Nocchi: Le parole italiane, Alma edizioni, 2003., Firenze 5. Barreca, Cogliandro, Murgia: Palestra italiana, 2003., Bonacci editore, Roma 6. Bailini, Consonno: I verbi italiani, 2004., Alma edizioni, Firenze |
Izborna literatura | 1. dr. Jernej, J.: Konverzacijska talijanska gramatika, 1982., Školska knjiga 2. Amato, C.: Mondo Italiano, Bonacci editore, 1999., Roma 3. Enciclopedia Garzanti Universale, Aldo Garzanti Editore, 1998. 4. Vježbe i materijali sa Internetskih stranica. |
Talijanski jezik za akademske potrebe 4 | |
---|---|
Naziv | Talijanski jezik za akademske potrebe 4 |
ECTS bodovi | 2 |
Nastavnici | dr. sc. Arijela Fabrio, viša predavačica |
Satnica | Vježbe iz stranog jezika 30 sati |
Preduvjeti | Za upis kolegija je potrebno položiti kolegij Talijanski jezik za akademske potrebe 3 |
Cilj | Usvajanje i razvijanje tehnika čitanja stručne literature, usvajanje tehnika pisanja sažetaka, razvijanje vještine govorenja o akademskim i stručnim temama i usvajanje akademskog i stručnog vokabulara. |
Metode podučavanja | Poticanje studenata na usmenu komunikaciju temeljenu na analiziranom predloženom tekstu. Upotreba slikovnog materijala kao sredstva poticanja konverzacije na stranom jeziku. Slušanje i razumijevanje stranih govornika upotrebom audio-vizualnih materijala. Poticanje samostalne diskusije na zadanu temu na stranom jeziku. |
Metode ocjenjivanja | Provjera usvojenog znanja kroz pisanje domaćih zadaća, vježbanje usmene konverzacije, čitanje tekstova, pisanje sažetaka tekstova, provjera aktivnog sudjelovanja na nastavi te uspješnog rješavanja pismenih testova na kraju prvog i drugog semestra akademske godine. |
Ishodi učenja | 1. Argumentirano raspravljati o stručnim temama na talijanskom jeziku. 2. Održati izlaganje na stručnu temu. 3. Napisati sažetak stručnog teksta/rada na talijanskom jeziku. 4. Skicirati i napisati esej na stručnu temu. |
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave | 1. nastavna jedinica: Ponavljanje stečenog znanja i vještina kroz kraći stručni tekst. Ponavljanje prvih usvojenih vještina vođenja diskusije kroz dijaloge studenata podijeljenih u grupe. Kraći pismeni osvrt kao komentar obrađene teme putem diskusije, kao prijedlog za domaću zadaću. Prezentacija izabranog teksta. 2. nastavna jedinica: Tekst i lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala. Zamjenica ci kao oznaka za mjesto. Usvajanje novog vokabulara i izraza, vježbe i zadaci. Provjera i diskusija prethodne domaće zadaće te priprema sljedeće. Prezentacija izabranog teksta. 3. nastavna jedinica: Tekst i lekcija iz obvezatnog udžbenika, usvajanje novog vokabulara i izraza, vježbe i zadaci. Primjena novostečenog vokabulara. Provjera i diskusija prethodne domaće zadaće te priprema sljedeće. Ponavljanje gradiva. Prezentacija izabranog teksta. 4. nastavna jedinica: Tekst i lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala.Ostala značenja zamjenice ci, usvajanje novog vokabulara i izraza. Pismeni osvrt kao komentar obrađenog kraćeg teksta kao primjena obrađenih zamjenica i vokabulara. Prezentacija izabranog teksta. 5. nastavna jedinica: Analiza kraćeg teksta iz ponuđene dodatne literature. Pronalaženje glavne ideje, sažimanje glavne ideje u rečenicu, ključne riječi odlomaka. Pronalaženje obrađenih gramatičkih jedinica u tekstu, osvrt na njihovo funkcioniranje u tekstu. Zamjenica ci uz direktne zamjenice. Provjera i diskusija prethodne domaće zadaće. Prezentacija izabranog teksta. 6. nastavna jedinica: Ponavljanje. Analiza i diskusija predloženih varijanti domaće zadaće. Podjela studenata u grupe sa ciljem obrade i pisanja kratkog sažetka stručnog teksta. Prijedlog sljedeće domaće zadaće. Prezentacija izabranog teksta. 7. nastavna jedinica: Tekst i lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala.Zamjenica ne kao količinska zamjenica. Obrada vježbi i zadataka u lekciji, usvajanje novog vokabulara. Pronalaženje nove gramatičke jedinice u kraćem odlomku stručnog teksta. Prijedlog za domaću zadaću i provjera prethodne. Prezentacija izabranog teksta. 8. nastavna jedinica: Rad na izbornom kraćem tekstu kao vježba čitanja i razumijevanja, širenje vokabulara i poticaja na usmeno izražavanje. Slaganje vremena u indikativu i konjunktivu, funkcioniranje slaganja vremena u kraćem stručnom tekstu. Prijedlog za domaću zadaću i provjera prethodne. Prezentacija izabranog teksta. 9. nastavna jedinica: Tekst i lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala. Pasiv. Obrada vježbi i zadataka u lekciji, odlomak kraćeg stručnog teksta kao uočavanje upotrebe pasiva u tekstu. Provjera i diskusija prethodne domaće zadaće te priprema sljedeće. Prezentacija izabranog teksta. 10. nastavna jedinica: Tekst iz dodatne literature koji obuhvaća dosad stečena gramatička i leksička znanja. Utvrđivanje novog vokabulara, obrada teksta kroz ključne odlomke, ideje i riječi. Diskusija. Dogovor sa studentima o izboru kraćeg stručnog teksta kojeg će samostalno obraditi na već usvojen način i samostalno prezentirati ostatku grupe. Diskusija o mogućim temama i načinima prezentiranja. Poziv studentima na satove konzultacija tijekom pripreme samostalnog izlaganja stručnog teksta. 11. nastavna jedinica: Ponavljane gradiva. Tekst i lekcije iz obvezatnog udžbenika. Priprema kraće domaće zadaće. Prezentacija izabranog teksta. Diskusija i komentari na temu dosadašnjih prezentacija. 12. nastavna jedinica: Tekst i lekcije iz obvezatnog udžbenika, ostala značenja zamjenice ne. Ponavljanje prepozicija, komparacija pridjeva. Provjera i priprema kraće domaće zadaće. Prezentacija izabranog teksta. Diskusija i komentar. 13. nastavna jedinica: Tekst i lekcije iz obvezatnog udžbenika, odnosne zamjenice che,cui, quale u tekstu. Kraći prijevod i provjera usvojenog znanja dosada obrađenih gramatičkih problema. Provjera i priprema kraće domaće zadaće. Prezentacija izabranog teksta. 14. nastavna jedinica: Odnosne zamjenice che,cui, quale u tekstu., vježbe i zadaci. Pregled i ponavljanje obrađenog gradiva kroz vježbe i zadatke u svrhu pripreme za završni ispit. Prezentacija izabranog teksta. 15. nastavna jedinica: Samostalno izlaganje studenata vlastitog obrađenog teksta. Komentar i diskusija o izlaganju. Pregled i ponavljanje obrađenog gradiva kroz vježbe i zadatke u svrhu pripreme za završni ispit. Prezentacija izabranog teksta. |
Obvezna literatura | 1. Loredana Chiappini, Nuccia de Filippo: Un giorno in Italia 1, 2002., Bonacci editore, Roma2. Janfrancesco, E.: Parla e scrivi, 2002, Cendali editore 3. Susanna Nocchi: Grammatica pratica della lingua italiana, 2006., Alma edizioni, Firenze4. Bertoni, Nocchi: Le parole italiane, Alma edizioni, 2003., Firenze5. Barreca, Cogliandro, Murgia: Palestra italiana, 2003., Bonacci editore, Roma6. Bailini, Consonno: I verbi italiani, 2004., Alma edizioni, Firenze 2. Janfrancesco, E.: Parla e scrivi, 2002, Cendali editore 3. Susanna Nocchi: Grammatica pratica della lingua italiana, 2006., Alma edizioni, Firenze 4. Bertoni, Nocchi: Le parole italiane, Alma edizioni, 2003., Firenze 5. Barreca, Cogliandro, Murgia: Palestra italiana, 2003., Bonacci editore, Roma 6. Bailini, Consonno: I verbi italiani, 2004., Alma edizioni, Firenze |
Izborna literatura | 1. dr. Jernej, J.: Konverzacijska talijanska gramatika, 1982., Školska knjiga 2. Amato, C.: Mondo Italiano, Bonacci editore, 1999., Roma 3. Enciclopedia Garzanti Universale, Aldo Garzanti Editore, 1998. 4. Vježbe i materijali sa Internetskih stranica. |