Nositelj kolegija | Petra Barbarić |
Naziv kolegija | Engleski jezik za informacijske stručnjake 1 |
Bodovna vrijednost (broj bodova po ECTS sustavu) | 2 |
Način izvođenja (broj sati P+V+S+e-učenje) | 30 S + e-učenje (Omega) |
Opis kolegija | |
Ciljevi kolegija | Osposobiti buduće informacijske i komunikacijske stručnjake za komunikacijske stručne kompetentnosti na engleskom jeziku. Fokus je na razvijanju akademskih vještina čitanja i analize stručne literature, pisanju sažetaka akademskog teksta, usvajanju pripadajućeg vokabulara te akademskom slušanju. Studenti će kroz susretanje s brojnim temama iz informacijskih i komunikacijskih znanosti kontinuirano i sistematično razvijati sve akademske vještine, produbljivati poznavanje engleskog jezika i vježbati kritičko razmišljanje. |
Očekivani ishodi učenja na razini kolegija | 1. Koristiti vokabular jezika struke i akademskog engleskog jezika 2. Razumjeti i prepričati stručni audio materijal 3. Čitati profesionalni tekst iz područja informacijskih i komunikacijskih znanosti s razumijevanjem 4. Napisati sažetak stručnog teksta 5. Pronaći i razumjeti informacije u elektroničkim ili tiskanim akademskim materijalima 6. Izraziti kritičko mišljenje o zadanoj temi 7. Napisati kritički osvrt o odabranom stručnom tekstu ili knjizi |
Opis sadržaja kolegija | 1. Uvod u kolegij 2. Akademsko čitanje, tehnike čitanja; vokabular i stil, akademski registar; Moodle i Omega - članci. 3. Vrste tekstova i vrste značenja, jezični aspekti tekstova; akademski članak: činjenice i stavovi; navođenje referenci i pravila citiranja. 4. Suvremeni engleski jezik u kontekstu globalizacije; opisivanje i definiranje pročitanog, klasificiranje jezika; knjiga, pojam knjige, pisanje kritičkog osvrta. 5. Klasifikacija i povezivanje informacija; riječi koje koristimo u određenim registrima, vrste i upotrebe rječnika i priručnika; punktuacijski znakovi u engleskom jeziku te pravila pravopisa; korijeni akademskog engleskog jezika. 6. Komunikologija - članak; slušanje s razumijevanjem, identifikacija glavnih ideja predavanja, vođenje bilježaka. 7. Interpretacija vizualnih informacija i pomagala iz akademskog članka; kratice, akronimi i simboli koji se pojavljuju u akademskom kontekstu. 8. Akademsko slušanje; kolokacije, metafore, idiomi; diskutiranje o kulturološkim različitostima. 9. Razumijevanje stručnog značenja izraza uz pomoć konteksta, jezično povezivanje teksta, obrada odabranog članka kao priprema za kolokvij. 10. Smjernice i upute o pisanju sažetka, pisanje sažetka: detektiranje i uklanjanje nepotrebnih informacija; struktura akademskog članka, identificiranje ključnih pojmova i sporednih ideja koje ih potkrijepljuju; ključne riječi. 11. Analiza opisa procesa, čitanje s razumijevanjem akademskog teksta, parafraziranje, tehnike parafraziranja: promjena vokabulara, mijenjanje vrste riječi, mijenjanje reda riječi, reference. 12. Kritičko razmišljanje, promišljanje o strategijama u pristupu stručnome tekstu, propitivanje pročitanog, pronalaženje pretpostavki, detektiranje mogućih slabosti, logičko povezivanje i procjenjivanje. 13. Argumentiranje, pronalaženje dokaza u korist određenog stava, vježbe vokabulara; primjene strategija učenja i vježbanja u svrhu razvijanja samostalnosti; korištenje dodatnih informacija kao dopuna onima u kolegiju poput materijala iz knjižnice ili interneta. 14. Usmene prezentacije - priprema. 15. Ponavljanje gradiva. |