OPĆE INFORMACIJE | |
Nositelj predmeta | dr. sc. Jagoda Večerina Tomaić, viša predavačica |
Naziv predmeta | Španjolski jezik za akademske potrebe 2 |
Suradnici | Matijević Ana, predavač |
Studijski program | preddiplomski / diplomski |
Status predmeta | obvezni / izborni |
Bodovna vrijednost (ECTS) | 2 ECTS |
Način izvođenja nastave | 30V + e-učenje |
OPIS PREDMETA | |
Ciljevi predmeta | Nastavak kolegija Španjolski jezik za akademske potrebe 1. Usvajanje osnova španjolskog jezika i gramatike. Razvijanje vještina pisanja i čitanja teksta na stranom jeziku i svladavanje vještine izražavanja na stranom jeziku. Usvajanje osnovnog vokabulara, kao i najjednostavnijeg vokabulara jezika za akademske potrebe. |
Ishodi učenja na razini programa kojima predmet pridonosi | Usvajanje osnovnih jezičnih i gramatičkih struktura, vokabulara i čitanja u svrhu razumijevanja općenitog značenja teksta. Primjena usvojenih jezičnih struktura i vokabulara kroz početno pisanje i komunikaciju temeljenu na svakodnevnim situacijama iz područja načina života u Španjolskoj, njezine kulture i civilizacije. |
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave | 1. nastavna jedinica: Ponavljanje španjolske abecede i pravila čitanja i naglašavanja. Upoznavanje sa obveznom i izbornom literaturom za drugi semestar učenja. 2. nastavna jedinica: Provjera znanja osnovnih pojmova vezanih uz izgovor i pravopis. Diktat. Ponavljanje pravila o naglašavanju. Ispravak diktata. Zadaća. 3. nastavna jedinica: Tekst i lekcija iz obveznog udžbenika, slušanje audio materijala, ponavljanje, ispitivanje. Određeni i neodređeni član, povratni glagoli , usvajanje osnovnog vokabulara, zadaci i vježbe. Upute za pripremu pisanja prve prezentacije. 4. nastavna jedinica: Određivanje termina za svakog studenta za prezentaciju. Lekcija iz obveznog udžbenika, slušanje audio materijala. Usvajanje novog vokabulara i izraza, vježbe i zadaci. Provjera i diskusija o prethodnoj domaćoj zadaći. Prva prezentacija u trajanju od 5 minuta. Diskusija. Diktat. Zadaća. 5. nastavna jedinica: Lekcija iz obveznog udžbenika, slušanje audio materijala. Usvajanje novog vokabulara i izraza. Provjera stečenog znanja vokabulara; vježbe i zadaci. Provjera i razgovor o prethodnoj domaćoj zadaći te priprema sljedeće zadaće. Pokušaj prve međusobne komunikacije-improviziranje dijaloga. 2. prezentacija, pitanja, diskusija. Zadaća. 6. nastavna jedinica: Usvajanje nove jedinice iz obveznog udžbenika, slušanje audio materijala. Učenje novog vremena: aorist pravilnih glagola prve, druge i treće konjugacije. Usvajanje novog vokabulara i izraza, vježbe i zadaci. Provjera i razgovor o prethodnoj domaćoj zadaći te priprema sljedeće zadaće. Prezentacija, diskusija, zadaća. 7. nastavna jedinica: Lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala. Aorist nepravilnih glagola, ponavljanje aorista pravilnih glagola. Kraći dodatni tekst kao prijedlog čitanja za domaću zadaću. Provjera i diskusija o prethodnoj domaćoj zadaći. Prezentacija, diskusija, zadaća. 8. nastavna jedinica: Lekcija iz obveznog udžbenika, slušanje audio materijala. Ponavljanje indikativa prezenta kroz provjeru čitanja i razumijevanja teksta. Dodatni tekst kao vježba za stjecanjem novog vokabulara i usmene primjene obrađene gramatičke jedinice. Provjera i razgovor o prethodnoj domaćoj zadaći te priprema sljedeće zadaće. Kontrolna zadaća u obliku mini testa sa zaokruživanjem točnog odgovora. Prezentacija, diskusija, zadaća na temu prezentacije. 9. nastavna jedinica: Lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala. Ponavljanje aorista kroz gramatičke vježbe i zadatke. Navođenje studenata na dijalog na temu svakodnevnih situacija dosad obrađenih u ponuđenim lekcijama. Provjera i razgovor o prethodnoj domaćoj zadaći te priprema sljedeće zadaće. Prezentacija, zadaća, diktat. 10. nastavna jedinica: Lekcija iz obveznog udžbenika, slušanje audio materijala. Detaljna obrada vježbi i zadataka u obrađenoj lekciji. Usvajanje novog vokabulara iz neke od svakodnevnih situacija te ponavljanje stečenog vokabulara. Provjera i diskusija o prethodnoj domaćoj zadaći te priprema sljedeće zadaće. Prezentacija, diskusija i zadaća na temu prezentacije. 11. nastavna jedinica: Lekcija iz obveznog udžbenika, slušanje audio materijala. Ponavljanje obrađenih glagolskih vremena kroz vježbe i zadatke. Kraći tekst iz svakodnevne situacije kao vježba čitanja i razumijevanja, širenja vokabulara i poticaj na usmeno izražavanje. Provjera i razgovor o prethodnoj domaćoj zadaći te priprema sljedeće zadaće. Diktat. Prezentacija. 12. nastavna jedinica: Lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala. Bliski futur. Vježbe i zadaci radi usvajanja nove gramatičke jedinice i utvrđivanje novog vokabulara. Diskusija o prethodnoj domaćoj zadaći te priprema sljedeće zadaće. Kontrolna zadaća u obliku mini testa s nadopunom ili dodavanjem riječi koje nedostaju. Prezentacija i diskusija na temu. 13. nastavna jedinica: Odlazak u Aulu Cervantes, upoznavanje s voditeljicom Aule i s mogućnostima posudbe knjiga i drugih materijala. Poticanje studenata na dijalog i diskusiju. Provjera i razgovor o prethodnoj domaćoj zadaći te priprema sljedeće zadaće. Sve se isključivo odvija na španjolskom jeziku. Prezentacija. 14. nastavna jedinica: Tekst iz dodatne literature koji obuhvaća dosad stečena leksička i gramatička znanja uz proširenje vokabulara. Provjera stečenog znanja kroz tekst. Provjera i razgovor o prethodnoj domaćoj zadaći te priprema sljedeće zadaće. Diktat. Prezentacija. 15. nastavna jedinica: Ponavljanje obrađenih leksičkih i gramatičkih jedinica kroz pismene vježbe u svrhu pripreme za završni ispit. |
Vrste izvođenja nastave: | vježbe |
Obveze studenata | Aktivno sudjelovanje na nastavi, te redovito pohađanje vježbi. Redovito pisanje zadanih vježbi. Provjera stečenog znanja pismenim i usmenim ispitom na kraju akademske godine.. |
Obvezna literatura (dostupna u knjižnici i putem ostalih medija) | 1. V. Mindoljević: El Flechazo 1, Školska knjiga, Zagreb, 2012; 2. Stručna literatura prema izboru voditeljice kolegija. |
Dopunska literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskoga programa) | 1. Etapas 2, Edinumen, Madrid, 2012. 2. dr. V. Vinja: Gramatika španjolskog jezika, Školska knjiga, Zagreb, 2010; 3. Vježbe i materijali s Interneta. |
Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih kompetencija | |