OPĆE INFORMACIJE | |
Nositelj predmeta | dr. sc. Jagoda Večerina Tomaić, viša predavačica |
Naziv predmeta | Španjolski jezik za akademske potrebe 4 |
Suradnici | Matijević Ana, predavač |
Studijski program | preddiplomski / diplomski |
Status predmeta | obvezni / izborni |
Bodovna vrijednost (ECTS) | 2 ECTS |
Način izvođenja nastave | 30V + e-učenje |
OPIS PREDMETA | |
Ciljevi predmeta | Nastavak kolegija Španjolski jezik za akademske potrebe 3; kolegij mogu pohađati i studenti koji imaju prošireno znanje španjolskog jezika. Ponavljanje stečenih znanja iz kolegija Španjolski jezik za akademske potrebe 3. Razvijanje vještina pisanja i čitanja teksta na stranom jeziku i učenje retoričke diskusije. Usvajanje vokabulara za akademske potrebe. |
Ishodi učenja na razini programa kojima predmet pridonosi | Sastavljanja seminarskih radova uz primjenu usvojenih jezičnih struktura i vokabulara. Pisanje sažetaka. Prezentacije, čitanje strane literature. Retoričke diskusije o aktualnim temama. Svladavanje gramatičkih jedinica u svrhu pisanja stručnih članaka, seminara i prezentacija. |
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave | 1. nastavna jedinica: Upoznavanje s novim studentima, razgovor u svrhu evaluacije znanja novih studenata. Diktat. Auto-evaluacija diktata. Dogovor o održavanju prezentacija i načinu na koji ju je potrebno sastaviti i prezentirati. 2. nastavna jedinica: Ponavljanje svih stečenih gramatičkih znanja u vidu kratkog testa. Zadaća. Prezentacija u trajanju od 10 minuta. Slušanje audio materijala, zatim pisanje sažetka – 10 ključnih natuknica vezanih uz tekst s audio materijala. 3. nastavna jedinica: Tekst i lekcija iz obveznog udžbenika, slušanje audio materijala, ponavljanje, ispitivanje. Ponavljanje prošlih vremena: perfekt i imperfekt, zadaci i vježbe. Zadaća. 4. nastavna jedinica: Lekcija iz obveznog udžbenika, slušanje audio materijala. Ponavljanje aorista pravilnih i nepravilnih glagola. Prva prezentacija u trajanju od 10 minuta. Diskusija. Diktat. Zadaća. 5. nastavna jedinica: Lekcija iz obveznog udžbenika, slušanje audio materijala. Ponavljanje konjunktiva, usvajanje novog vokabulara i izraza. Prezentacija, pitanja, diskusija. Zadaća. 6. nastavna jedinica: Usvajanje nove jedinice iz obveznog udžbenika, slušanje audio materijala. Provjera i razgovor o prethodnoj domaćoj zadaći te priprema sljedeće zadaće. Prezentacija, diskusija, zadaća: sastavak od 150 riječi o aktualnoj temi. 7. nastavna jedinica: Lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala. Učenje konjunktiva perfekta. Provjera i diskusija o prethodnoj domaćoj zadaći. Prezentacija, diskusija, zadaća na temu prezentacije. 8. nastavna jedinica: Lekcija iz obveznog udžbenika, slušanje audio materijala. Ponavljanje konjunktiva perfekta kroz provjeru čitanja i razumijevanja teksta. Provjera i razgovor o prethodnoj domaćoj zadaći te priprema sljedeće zadaće. Kontrolna zadaća u obliku mini testa sa zaokruživanjem točnog odgovora. Prezentacija, diskusija, zadaća. 9. nastavna jedinica: Lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala. Ponavljanje aorista kroz gramatičke vježbe i zadatke. Navođenje studenata na dijalog na temu svakodnevnih situacija dosad obrađenih u ponuđenim lekcijama. Provjera i razgovor o prethodnoj domaćoj zadaći te priprema sljedeće zadaće. Prezentacija, zadaća. 10. nastavna jedinica: Lekcija iz obveznog udžbenika, slušanje audio materijala. Detaljna obrada vježbi i zadataka u obrađenoj lekciji. Usvajanje novog vokabulara iz neke od svakodnevnih situacija te ponavljanje stečenog vokabulara. Provjera i diskusija o prethodnoj domaćoj zadaći te priprema sljedeće zadaće. Prezentacija, diskusija i zadaća na temu prezentacije. Diktat 11. nastavna jedinica: Lekcija iz obveznog udžbenika, slušanje audio materijala. Ponavljanje obrađenih glagolskih vremena kroz vježbe i zadatke. Kraći tekst iz svakodnevne situacije kao vježba čitanja i razumijevanja, širenja vokabulara i poticaj na usmeno izražavanje. Provjera i razgovor o prethodnoj domaćoj zadaći te priprema sljedeće zadaće. Diktat. Prezentacija, diskusija na temu prezentacije. 12. nastavna jedinica: Lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala. Konjunktiv imperfekta. Vježbe i zadaci radi usvajanja nove gramatičke jedinice i utvrđivanje novog vokabulara. Diskusija o prethodnoj domaćoj zadaći te priprema sljedeće zadaće. Kontrolna zadaća u obliku mini testa s nadopunom ili dodavanjem riječi koje nedostaju. Prezentacija i diskusija na temu. 13. nastavna jedinica: Članak s interneta. Poticanje studenata na dijalog i diskusiju. Pisanje sažetka. Provjera i razgovor o prethodnoj domaćoj zadaći te priprema sljedeće zadaće. Prezentacija. 14. nastavna jedinica: Tekst iz dodatne literature koji obuhvaća dosad stečena leksička i gramatička znanja uz proširenje vokabulara. Provjera stečenog znanja kroz tekst. Provjera i razgovor o prethodnoj domaćoj zadaći te priprema sljedeće zadaće. Diktat. Prezentacija. 15. nastavna jedinica: Ponavljanje obrađenih leksičkih i gramatičkih jedinica kroz pismene vježbe u svrhu pripreme za završni ispit. Provjera da li su svi studenti pročitali obveznu knjigu na španjolskom jeziku. |
Vrste izvođenja nastave: | vježbe |
Obveze studenata | Aktivno sudjelovanje na nastavi, te redovito pohađanje vježbi. Redovito pisanje zadanih vježbi. 2 prezentacije kao uvjet za polaganje završnog ispita. Provjera stečenog znanja pismenim i usmenim ispitom na kraju akademske godine. Pročitati knjigu do 100 stranica, na španjolskom jeziku. |
Obvezna literatura (dostupna u knjižnici i putem ostalih medija) | 1. V. Mindoljević: El Flechazo 2, Školska knjiga, Zagreb, 2012; 2. Stručna literatura prema izboru voditeljice kolegija. 3. Članci s interneta. 4. Knjiga do 100 stranica na španjolskom jeziku. |
Dopunska literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskoga programa) | 1. Etapas 4, Edinumen, Madrid, 2012. 2. dr. V. Vinja: Gramatika španjolskog jezika, Školska knjiga, Zagreb, 2010; 3. Vježbe i materijali s Interneta. |
Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih kompetencija | |