Francuski jezik za akademske potrebe

line1tan

Izvedbeni plan nastave za akademsku godinu 2020. / 2021.

Preddiplomski i diplomski studij

Francuski jezik za akademske potrebe 1 
NazivFrancuski jezik za akademske potrebe 1
ECTS bodovi2
NastavniciJasna Ćirić, viša predavačica
SatnicaVježbe iz stranog jezika
30 sati
PreduvjetiNema
CiljUsvajanje osnovnih jezičnih kompetencija u svrhu razvijanja strategija čitanja, pisanja i izražavanja na francuskom jeziku.
Metode podučavanjaMetoda razgovora, pitanja i odgovora, demonstracije, istraživanja, suradničkog i samostalnog učenja.
Metode ocjenjivanjaSudjelovanje u nastavi 5% , pisanje zadaća 5%, usmeno izlaganje 30% kolokvij 30%, završni pismeni ispit 30%.
Ishodi učenja1. Koristiti osnovna pravila pisanja, čitanja i izgovora na francuskom jeziku.
2. Upotrebljavati jednostavne fraze i rečenice u jednostavnim komunikacijskim situacijama.
3. Čitajući razumjeti jednostavne tekstove (sastavljene prvenstveno od glavnih rečenica i većinom sastavljene od poznatih, najfrekventnijih riječi).
4. Izdvojiti osnovne informacije iz slušnih materijala.
5. Prepoznati i opisati specifičnosti jezičnog sustava.
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave1. nastavna jedinica:
Predstavljanje. Općenito o francuskom jeziku i jeziku struke. Upoznavanje sa obvezatnom literaturom. Francuska abeceda. Pravila čitanja . Osnovni pojmovi vezani uz izgovor i pravopis. Vrste naglaska.

2. nastavna jedinica:
Ponavljanje pravila čitanja, pisanja i naglašavanja riječi. Provjera na tekstu. Tekst i lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala. Rod, određeni i neodređeni član, glagol etre, Usvajanje osnovnog vokabulara , vježbe i zadaci . Upute za pripremu pisanja prve domaće zadaće.

3. nastavna jedinica:
Lekcija iz obveznog udžbenika, slušanje audio materijala. Imenice i pridjevi, brojevi, usvajanje novog vokabulara i izraza, vježbe i zadaci. Provjera i diskusija o prethodnoj domaćoj zadaći.

4. nastavna jedinica:
Lekcija iz obveznog udžbenika, slušanje audio materijala. Glagol avoir, negacija ne...pas, upitni pridjev quel,quelle. Usvajane novog vokabulara i izraza. provjera stečenog znanja , vježbe i zadaci. Provjera i razgovor o prethodnoj zadaći te priprema slijedeće zadaće. Diktat.

5. nastavna jedinica:
Lekcija iz obveznog udžbenika, slušanje audio materijala. Indikativ prezenta pravilnih glagola prve konjugacije, posvojni pridjevi. Usvajanje novog vokabulara , vježbe i zadaci. Provjera i razgovor o prethodnoj domaćoj zadaći te priprema slijedeće zadaće . Pokušaj prve međusobne komunikacije- improviziranje dijaloga.

6. nastavna jedinica:
Lekcija iz obveznog udžbenika, slušanje audio materijala. Indikativ prezenta pravilnih glagola druge konjugacije. Provjera stečenog znanja i vokabulara kroz organiziranje komunikacije na stranom jeziku u obliku dijaloga. Kraći dodatni tekst kao prijedlog čitanja za domaću zadaću. Provjera i razgovor o prethodnoj domaćoj zadaći.

7. nastavna jedinica:
Lekcija iz obveznog udžbenika, slušanje audio materijala. Indikativ prezenta pravilnih glagola treće konjugacije. Postavljanje pitanje sa est-ce que..., pokazni pridjevi. Provjera i razgovor o prethodnoj domaćoj zadaći te priprema slijedeće zadaće.

8. nastavna jedinica:
Lekcija iz obveznog udžbenika, slušanje audio materijala. Ponavljanje indikativa prezenta kroz provjeru čitanja i razumijevanja teksta. Dodatni tekst kao vježba za stjecanje novog vokabulara i usmene primjene obrađene gramatičke jedinice. Provjera o prethodnoj domaćoj zadaći te priprema slijedeće zadaće. Diktat.

9. nastavna jedinica:
Lekcija iz obveznog udžbenika, slušanje audio materijala. Naglašene zamjenice, modalni glagoli, imperativ glagola. Usvajanje novog vokabulara iz svakodnevnih situacija. Provjera i razgovor o prethodnoj domaćoj zadaći te priprema slijedeće zadaće.

10. nastavna jedinica:
Lekcija iz obveznog udžbenika, slušanje audio materijala. Konjugacija povratnih glagola u indikativu prezenta, stjecanje i primjena novog proširenog vokabulara. Provjera i razgovor o prethodnoj domaćoj zadaći te priprema slijedeće zadaće.

11. nastavna jedinica:
Lekcija iz obveznog udžbenika, slušanje audio materijala. Perfekt i particip prošli triju konjugacija, morfologija i mjesto negacije. Detaljna obrada vježbi i zadataka. Usvajanje novog vokabulara te ponavljanje stečenog vokabulara. Provjera i razgovor o prethodnoj domaćoj zadaći te priprema slijedeće zadaće.

12. nastavna jedinica:
Lekcija iz obveznog udžbenika, slušanje audio materijala. Ponavljanje obrađenih glagolskih vremena kroz vježbe i zadatke. Bliski futur – futur proche. Širenje vokabulara i poticaj na usmeno izražavanje. Provjera i razgovor o prethodnoj domaćoj zadaći te priprema slijedeće zadaće. Diktat.

13. nastavna jedinica:
Lekcija iz obveznog udžbenika, slušanje audio materijala. Bliska prošlost – passe recent. Vježbe i zadaci radi usvajanja nove gramatičke strukture i utvrđivanje novog vokabulara. Provjera i razgovor o prethodnoj domaćoj zadaći te priprema slijedeće zadaće.

14. nastavna jedinica:
Kratki tekst iz dodatne literature koji obuhvaća usvojena leksička i gramatička znanja uz proširenje vokabulara. Provjera stečenog znanja u obliku mini testa. Poticanje studenata na međusobni dijalog. Provjera i razgovor o prethodnoj domaćoj zadaći te priprema slijedeće zadaće.

15. nastavna jedinica:
Ponavljanje obrađenih leksičkih i gramatičkih jedinica u svrhu pripreme za završni kolokvij na kraju zimskog semestra.
Obvezna literatura1. 1) A. Berhet, C. Hugot, V. M. Kizirian, B. Samposis, M. Waendendries : Alter ego 1, Hachette, Paris, 2006
Izborna literatura1) E. Horetzky, Précis pratique de grammaire française; Školska knjiga, Zagreb, 1965.
2) M. Gregoire, O. Thievenaz, Grammaire progressive du français
3) Vježbe i materijali sa internetskih stranica.
Francuski jezik za akademske potrebe 2 
NazivFrancuski jezik za akademske potrebe 2
ECTS bodovi2
NastavniciJasna Ćirić, viša predavačica
SatnicaVježbe iz stranog jezika
30 sati
PreduvjetiZa upis kolegija je potrebno položiti kolegij Francuski jezik za akademske potrebe 1
CiljUsvajanje osnovnih jezičnih kompetencija u svrhu razvijanja strategija čitanja, pisanja i izražavanja na francuskom jeziku
Metode podučavanjaMetoda razgovora, pitanja i odgovora, demonstracije, istraživanja, suradničkog i samostalnog učenja.
Metode ocjenjivanjaSudjelovanje u nastavi 5% , pisanje zadaća 5%, usmeno izlaganje 30% kolokvij 30%, završni pismeni ispit 30%.
Ishodi učenja1. Konstruirati jednostavna pitanja i odgovore o prošlim događajima i budućim planovima.
2. Izdvojiti osnovne informacije iz autentičnog slušnog materijala.
3. Izdvojiti bitne elemente iz kratkog teksta.
4. Prikupiti osnovne informacije u elektroničkim medijima ili tiskanim materijalima.
5. Prirediti i održati usmeno izlaganje na odabranu temu.
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave1. nastavna jedinica:
Ponavljanje obrađenih gramatičkih jedinica i usvojenog vokabulara iz prethodnog semestra. Lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala. Obrada prošlog vremena s pomoćnim glagolom avoir. Pjesma od J.Prevert-a : Petit dejeuner. Usvajanje novog vokabulara, vježbe i zadaci. Upute za domaću zadaću.

2. nastavna jedinica:
Lekcija iz obvezatnog udžbenika. Obrada prošlog vremena s pomoćnim glagolom etre. Pjesma od J. Prevert-a : Pour toi mon amour. Usvajanje novog vokabulara, vježbe i zadaci. Domaća zadaća.

3. nastavna jedinica:
Provjera domaće zadaće, recitiranje pjesme : Pour toi mon amour. Lekcija iz obvezatnog udžbenika . Usvajanje novog vokabulara, vježbe i zadaci. Domaća zadaća.

4. nastavna jedinica:
Lekcija iz obvezatnog udžbenika. Posvojni pridjevi. Vježbe i zadaci. Usvajanje novog vokabulara. Provjera prethodne zadaće i davanje nove. Davanje uputa za pripremu kraćeg izlaganja studenata.

5. nastavna jedinica:
Prezentacija studenata na izabranu temu. Komentar i diskusija o izlaganju. Lekcija iz obvezatnog udžbenika.Glagoli osjećaja i percepcije. Usvajanje novog vokabulara. Vježbe i zadaci. Domaća zadaća.

6. nastavna jedinica:
Prezentacija studenata na izabranu temu. Komentar i diskusija o izlaganju. Mjesto pridjeva. Zamjenica Y. Usvajanje novog vokabulara, vježbe i zadaci. Domaća zadaća.

7. nastavna jedinica:
Prezentacija studenata na izabranu temu. Komentar i diskusija o izlaganju. Lekcija iz obvezatnog udžbenika. Usvajanje novog vokabulara. Tvorba futura. Vježbe i zadaci. Domaća zadaća.

8. nastavna jedinica:
Prezentacija studenata na izabranu temu. Komentar i diskusija o izlaganju. Lekcija iz obvezatnog udžbenika. Upotreba zamjenice : on. Vježbe i zadaci. Domaća zadaća.

9. nastavna jedinica:
Prezentacija studenata na izabranu temu. Komentar i diskusija o izlaganju. Lekcija iz obvezatnog udžbenika. Partitivni član. Vježbe i zadaci. Usvajanje novog vokabulara. Domaća zadaća.

10. nastavna jedinica:
Prezentacija studenata na izabranu temu. Komentar i diskusija o izlaganju. Lekcija iz obvezatnog udžbenika. Osobne zamjenice kao direktni objekt. Vježbe i zadaci. Usvajanje novog vokabulara. Domaća zadaća.

11. nastavna jedinica:
Prezentacija studenata na izabranu temu. Komentar i diskusija o izlaganju. Lekcija iz obvezatnog udžbenika. Davanje savjeta. Vježbe i zadaci. Usvajanje novog vokabulara. Domaća zadaća

12. nastavna jedinica:
Prezentacija studenata na izabranu temu. Komentar i diskusija o izlaganju. Lekcija iz obvezatnog udžbenika. Osobne zamjenice kao indirektni objekt. Vježbe i zadaci. Usvajanje novog vokabulara. Domaća zadaća.

13. nastavna jedinica:
Prezentacija studenata na izabranu temu. Komentar i diskusija o izlaganju. Lekcija iz obvezatnog udžbenika. Relativne zamjenice qui i que. Vježbe i zadaci. Usvajanje novog vokabulara. Domaća zadaća.

14. nastavna jedinica:
Prezentacija studenata na izabranu temu. Komentar i diskusija o izlaganju. Kratki tekst iz dodatne literature koji obuhvaća usvojena leksička i gramatička znanja uz proširenje vokabulara. Provjera stečenog znanja u obliku mini testa.

15. nastavna jedinica:
Ponavljanje obrađenih leksičkih i gramatičkih jedinica u svrhu pripreme za završni ispit.
Obvezna literatura1. A. Berhet, C. Hugot, V. M. Kizirian, B. Samposis, M. Waendendries : Alter ego 1, Hachette, Paris, 2006
Izborna literatura1. Horetzky E., Precis pratique de grammaire francaise,
2. Vježbe i materijali sa internetskih stranica.
Francuski jezik za akademske potrebe 3 
NazivFrancuski jezik za akademske potrebe 3
ECTS bodovi2
NastavniciJasna Ćirić, viša predavačica
SatnicaVježbe iz stranog jezika
30 sati
PreduvjetiZa upis kolegija je potrebno položiti kolegij Francuski jezik za akademske potrebe 2
CiljUsvajanje tehnika pisanja sažetaka, razvijanje vještine govorenja o akademskim i stručnim temama i usvajanje akademskog i stručnog vokabulara.
Metode podučavanjaMetoda razgovora, pitanja i odgovora, demonstracije, istraživanja, suradničkog i samostalnog učenja.
Metode ocjenjivanjaSudjelovanje u nastavi 5% , pisanje zadaća 5%, usmeno izlaganje 30% kolokvij 30%, završni pismeni ispit 30%.
Ishodi učenja1. Koristiti tehnike čitanja stručne/znanstvene literature na francuskom jeziku.
2. Prepoznati uvriježene načine strukturiranja stručnog/znanstvenog teksta od organizacije cjeline teksta do organizacije paragrafa.
3. Koristiti strukture rečenica svojstvene akademskom diskursu.
4. Sažeti i izložiti sadržaj slušnog materijala.
5. Napisati sažetak stručnog/znanstvenog teksta.
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave1. nastavna jedinica:
Predstavljanje. Općenito o francuskom jeziku i jeziku za akademske potrebe , koji su mu ciljevi i sadržaj. Utvrđivanje studentskih obveza u okviru kolegija. Razgovor o očekivanjima, potrebama, interesima i motivaciji studenata. Kratak uvodni test kao provjera prethodnog znanja iz francuskog jezika.

2. nastavna jedinica:
Provjeravanje osnovnih pojmova vezanih uz izgovor i pravopis. Ponavljanje pravila čitanja. Tekst i lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala. Relativna zamjenica qui, que. Usvajanje vokabulara vezanog za karakter neke osobe, vježbe i zadaci. Upute za pisanje prve domaće zadaće.

3. nastavna jedinica:
Lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje sudio materijala. Slaganje s participom prošlim , pretvaranje imenica u pridjeve i obrnuto. Usvajanje vokabulara, vježbe i zadaci. Provjera i diskusija o prethodnoj domaćoj zadaći

4. nastavna jedinica:
Lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje. Direktni i indirektni govor, komparacija pridjeva. Usvajanje novog vokabulara. Provjera stečenog znanja. Priprema sljedeće domaće zadaće.

5. nastavna jedinica:
Lekcija iz obvezatnog udžbenika. Upotreba perfekta i imperfekta, vježbe i zadaći. Usvajanje vokabulara . Provjera domaće zadaće i priprema za pisanje sljedeće domaće zadaće.

6. nastavna jedinica:
Lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje. Pričanje nekog prošlog događaja. Priloške odredbe za vrijeme. Vježbe i zadaci. Provjera zadaće i davanje sljedeće zadaće.

7. nastavna jedinica:
Lekcija iz obvezatnog udžbenika. Priloške odredbe za vrijeme. Usvajanje vokabulara vezanog za posao, oglasi za posao. Pisanje CV-a. Školski sustav u Francuskoj. Provjera zadaće i upute za sljedeću zadaću.

8. nastavna jedinica:
Lekcija iz obveznog udžbenika. Usvajanje vokabulara vezanog za posao, radno iskustvo, molba za posao. Pisanje formalnog pisma.

9. nastavna jedinica:
Lekcija iz obvezatnog udžbenika. Davanje savjeta vezanih za posao. Standardni i neformalni govor. Usvajanje vokabulara, vježbe i zadaci. Priprema za domaću zadaću.

10. nastavna jedinica:
Lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala. Tvorba i upotreba konjuktiva. Vježbe i zadaci. Provjera domaće zadaće i davanje nove.

11. nastavna jedinica:
Lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala, prilozi, pluskvamperfekt. Vježbe i zadaci. Usvajanje vokabulara vezanog uz stažiranje. Zadaća.

12. nastavna jedinica:
Lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala. Neodređene zamjenice, negacija. Vježbe i zadaci. Radni vrijeme i radni vijek -odlazak u penziju u Francuskoj.

13. nastavna jedinica:
Lekcija iz obvezatnog udžbenika. Relativne zamjenice qui, que, ou, dont. Pokazne zamjenice. Vježbe i zadaci. Upoznavanje s francuskom kulturom i običajima . Usporedba Francuza i drugih naroda – stereotipi. Zadaća.

14. nastavna jedinica:
Lekcija iz obvezatnog udžbenika. Gerundiv, superlativ. Francuzi i godišnji odmor. Provjera domaće zadaće te priprema sljedeće zadaće.

15. nastavna jedinica:
Ponavljanje gramatičkih i leksičkih jedinica u svrhu pripreme za završni kolokvij na kraju zimskog semestra.
Obvezna literatura1. A. Berthet, C. Hugot, V. Kizirian, B. Saampsonis, M. Waendendries : Alter ego 2. Hachette, Paris, 2006.
Izborna literatura1. Horetzky E., Precis pratique de grammaire francaise,
2. M. Gregoire, O. Thievenaz, Grammaire progressive du francais, CLE international, Paris, 1995
3. Vježbe i materijali sa internetskih stranica .
Francuski jezik za akademske potrebe 4 
NazivFrancuski jezik za akademske potrebe 4
ECTS bodovi2
NastavniciJasna Ćirić, viša predavačica
SatnicaVježbe iz stranog jezika
30 sati
PreduvjetiZa upis kolegija je potrebno položiti kolegij Francuski jezik za akademske potrebe 3
CiljUsvajanje tehnika pisanja sažetaka, razvijanje vještine govorenja o akademskim i stručnim temama i usvajanje akademskog i stručnog vokabulara.
Metode podučavanjaMetoda razgovora, pitanja i odgovora, demonstracije, istraživanja, suradničkog i samostalnog učenja.
Metode ocjenjivanjaSudjelovanje u nastavi 5% , pisanje zadaća 5%, usmeno izlaganje 30% kolokvij 30%, završni pismeni ispit 30%.
Ishodi učenja1. Argumentirano raspravljati o stručnim temama na francuskom jeziku
2. Održati izlaganje na stručnu temu.
3. Napisati sažetak stručnog teksta/rada na francuskom jeziku
4. Skicirati i napisati esej na stručnu temu
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave1. nastavna jedinica:
Ponavljanje obrađenih gramatičkih jedinica i usvojenog vokabulara iz prethodnog semestra. Lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala. Nominalizacija, rod imenice. Usvajanje novog vokabulara. Upute za domaću zadaću.

2. nastavna jedinica:
Lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala. La mis en relief. Usvajanje novog vokabulara. Vježbe i zadaci. Provjera prethodne zadaće i davanje uputa za sljedeću zadaću.

3. nastavna jedinica:
Lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala. Tvorba i upotreba pasiva. Vježbe i zadaci. Usvajanje vokabulara. Provjera i diskusija o prethodnoj domaćoj zadaći te priprema sljedeće.

4. nastavna jedinica:
Lekcija iz obvezatnog udžbenika. Pričanje o prošlim događajima – upotreba perfekta, imperfekt i pluskvamperfekta (aktiv i pasiv). Usvajanje vokabulara vezanog uz film i kinematografiju općenito. Kritika filma – domaća zadaća.

5. nastavna jedinica:
Lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala. Izražavanje želja i nade – indikativ i konjuktiv. Vježbe i zadaci. Usvajanje novog vokabulara. Provjera i diskusija o prethodnoj zadaći i davanje uputa za sljedeću zadaću.

6. nastavna jedinica:
Lekcija iz obvezatnog udžbenika. Tvorba i upotreba kondicionala. Vježbe i zadaci. Usvajanje novog vokabulara. Provjera domaće zadaće i davanje uputa ta pisanje nove.

7. nastavna jedinica:
Lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala. Usvajanje vokabulara vezanog za humanitarni rad. Finalne rečenice. Vježbe i zadaci. Davanje uputa za pisanje domaće zadaće

8. nastavna jedinica:
Lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala. Kondicionalne rečenice. Vježbe i zadaci. Dogovor sa studentima o izboru kraćeg stručnog teksta kojeg će samostalno prezentirati na sljedećem satu.

9. nastavna jedinica:
Prezentacija studenata o izabranoj temi. Komentar i diskusija o izlaganju. Lekcija iz obvezatnog udžbenika. Izražavanje uzroka i posljedice. Vježbe i zadaci. Usvajanje novog vokabulara. Upute za pisanje domaće zadaće.

10. nastavna jedinica:
Prezentacija studenata o izabranoj temi. Komentar i diskusija o izlaganju. Lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje sudio materijala. Izražavanje slaganja i neslaganja. usvajanje novog vokabulara. Provjera prethodne i priprema sljedeće domaće zadaće.

11. nastavna jedinica:
Prezentacija studenata o izabranoj temi. Komentar i diskusija o izlaganju. Lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala. Vježbe i zadaci. Provjera domaće zadaće i davanje uputa za pisanje sljedeće.

12. nastavna jedinica:
Prezentacija studenata o izabranoj temi. Komentar i diskusija o izlaganju. Lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala. Indirektne zamjenice : y, en. Vježbe i zadaci. Provjera domače zadaće i davanje uputa za pisanje sljedeće.

13. nastavna jedinica:
Prezentacija studenata o izabranoj temi. Komentar i diskusija o izlaganju. Lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala. Priloške odredbe za vrijeme. Pisanje biografije. Provjera domaće zadaće i davanje uputa za pisanje sljedeće.

14. nastavna jedinica:
Prezentacija studenata o izabranoj temi. Komentar i diskusija o izlaganju. Lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala. Indirektni govor – u prošlosti. Slaganje vremena

15. nastavna jedinica:
Ponavljanje leksičkih i gramatičkih cjelina u svrhu pripreme za završni ispit.
Obvezna literatura1. A. Berthet, C. Hugot, V. Kizirian, B. Sampsonis, M. Waendendries : Alter ego 2. Hachette, Paris, 2006.
Izborna literatura1. Akyüz, Anne; Bazell-Shahmaei, Bernadette; Bonenfant, Joëlle; Flament, Marie-Francoise; Lacroix, Jean; Moriot, Daniel; Renaudineau, Patrice, 2000., Exercices de vocabulaire en contexte, Hachette Livre, Paris
2. Vježbe i materijali sa internetskih stranica