
Izvedbeni plan nastave za akademsku godinu 2020. / 2021.
Preddiplomski i diplomski studij
Ruski jezik za akademske potrebe 1 | |
---|---|
Naziv | Ruski jezik za akademske potrebe 1 |
ECTS bodovi | 2 |
Nastavnici | dr. sc. Sanja Veršić, predavačica |
Satnica | Vježbe iz stranog jezika 30 sati |
Preduvjeti | Nema |
Cilj | Usvajanje osnovnih jezičnih kompetencija u svrhu razvijanja strategija čitanja, pisanja i izražavanja na ruskom jeziku. |
Metode podučavanja | Metoda razgovora, pitanja i odgovora, demonstracije, istraživanja, suradničkog i samostalnog učenja. |
Metode ocjenjivanja | Sudjelovanje u nastavi 5 % Pisanje zadaća 5 % Usmeno izlaganje 30 % Kolokviji 30 % Završni pismeni ispit 30 % |
Ishodi učenja | 1. Koristiti osnovna pravila pisanja, čitanja i izgovora na ruskom jeziku. 2. Upotrebljavati jednostavne fraze i rečenice u jednostavnim komunikacijskim situacijama. 3. Čitajući razumjeti jednostavne tekstove (sastavljene prvenstveno od nezavisnosloženih rečenica i većinom sastavljene od poznatih, najfrekventnijih riječi). 4. Izdvojiti osnovne informacije iz slušnih materijala. 5. Prepoznati i opisati specifičnosti jezičnog sustava. |
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave | 1. nastavna jedinica: Uvod u kolegij. Predstavljanje sadržaja i osnovnih ciljeva kolegija. Utvrđivanje studentskih obveza. Ruska azbuka – upoznavanje s pismom 2. nastavna jedinica: Naglasak i intonacija u ruskome jeziku. Suglasnici (asimilacija po mekoći), uvježbavanje izgovora i osnovna pravila čitanja. 3. nastavna jedinica: Samoglasnici u ruskome jeziku. Asimilacija suglasnika po zvučnosti. Uvježbavanje izgovora. Predstavljanje i obraćanje (formalno i neformalno). 4. nastavna jedinica: Potvrda i nijekanje. Rod imenica. Posvojne zamjenice. Pozdravi. 5. nastavna jedinica: Upoznavanje (formalno i neformalno). Osobne zamjenice u akuzativu (Как Вас зовут?) Imena puna i skraćena, patronim (отчество). Zanimanje. Razlika: Кто это? – Кто он(а)? Primjena usvojenog leksika u svakodnevnim komunikacijskim situacijama. 6. nastavna jedinica: Uvježbavanje čitanja: kratki dijalozi. Množina imenica. 7. nastavna jedinica: Ponavljanje i uvježbavanje posvojnih zamjenica i množine imenica. Nazivi država, nacionalnosti, jezika. Razlika pridjev – prilog: русский язык – по-русски. 8. nastavna jedinica: Pisana provjera. Sadašnje vrijeme glagola (prva i druga konjugacija). Tekst: Что они делают? 9. nastavna jedinica: Uvježbavanje oblika sadašnjeg vremena pravilnih glagola na primjerima (gramatički zadaci). Čitanje i prepričavanje teksta: Мы изучаем русский язык, usvajanje novog vokabulara. 10. nastavna jedinica: Primjena sadašnjeg vremena u svakodnevnim komunikacijskim situacijama (dijalozi). Prilozi: Кто, что и как делает? Uvježbavanje prethodno usvojenih gramatičkih cjelina čitanjem i prepričavanjem teksta te primjena u govoru metodom pitanja i odgovora. 11. nastavna jedinica: Pridjevi u nominativu jednine i množine. Tekst: Наш город (tekst o Sankt-Peterburgu). 12. nastavna jedinica: Uvježbavanje pridjeva kroz gramatičke zadatke. Primjena usvojenih leksičkih i gramatičkih cjelina (opisivanje rodnoga grada). 13. nastavna jedinica: Glagoli хотеть i мочь. Modalne konstrukcije. Složene rečenice (потому что, поэтому). Ponavljanje i priprema za usmenu provjeru. 14. nastavna jedinica: Akuzativ jednine imenica kojima se izražava nešto što je neživo. Glagoli любить, изучать (što studiramo, kakve knjige čitamo, kakve filmove gledamo, kakvu glazbu slušamo). O sebi: kratko usmeno predstavljanje. 15. nastavna jedinica: Uvježbavanje akuzativa jednine imenica s prijelaznim glagolima (sadašnje vrijeme). Pisana provjera. |
Obvezna literatura | 1. Чернышов С.И. Поехали! 1. Санкт-Петербург: Златоуст, 2014 2. Миллер Л.В., Политова, Л.В., Рыбакова И.Я. Жили-были – 28 уроков русского языка для начинающих. Санкт-Петербург: Златоуст, 2016 3. Хавронина С.А., Широченская А.И. Русский язык в упражнениях. Москва: Русский язык. Курсы, 2015 4. Булгакова Л.Н., Захаренко И.В., Красных В.В. Мои друзья падежи. Русский язык. Курсы, 2014 |
Izborna literatura | 1. Poljanec Radoslav F. Ruska gramatika za svakoga. Zagreb: Školska knjiga, 2013 2. Караванова Н.Б. Говорите правильно! Курс русской разговорной речи. Москва: Русский язык. Курсы, 2018 3. Антонова В.Е., Нахабина Н.Н., Сафронова М.В., Толстых А.А. Дорога в Россию 1. Санкт-Петербург: Златоуст, 2013 4. Эсмантова Т. Русский язык: 5 элементов. Санкт-Петербург: Златоуст, 2008 5. Vježbe i materijali s internetskih stranica |
Ruski jezik za akademske potrebe 2 | |
---|---|
Naziv | Ruski jezik za akademske potrebe 2 |
ECTS bodovi | 2 |
Nastavnici | dr. sc. Sanja Veršić, predavačica |
Satnica | Vježbe iz stranog jezika 30 sati |
Preduvjeti | Za upis kolegija je potrebno položiti kolegij Ruski jezik za akademske potrebe 1 |
Cilj | Usvajanje osnovnih jezičnih kompetencija u svrhu razvijanja strategija čitanja, pisanja i izražavanja na ruskom jeziku. |
Metode podučavanja | Metoda razgovora, pitanja i odgovora, demonstracije, istraživanja, suradničkog i samostalnog učenja. |
Metode ocjenjivanja | Sudjelovanje u nastavi 5 % Pisanje zadaća 5 % Usmeno izlaganje 30 % Kolokviji 30 % Završni pismeni ispit 30 % |
Ishodi učenja | 1. Konstruirati jednostavna pitanja i odgovore o prošlim događajima i budućim planovima. 2. Izdvojiti osnovne informacije iz autentičnog slušnog materijala. 3. Izdvojiti bitne elemente iz kratkog teksta. 4. Prikupiti osnovne informacije u elektroničkim medijima ili tiskanim materijalima. 5. Prirediti i održati usmeno izlaganje na odabranu temu. |
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave | 1. nastavna jedinica: Ponavljanje leksičkih i gramatičkih cjelina usvojenih u prvom semestru. 2. nastavna jedinica: Lokativ jednine i množine imenica i pridjeva (pitanje где?). Povratni glagoli. Uvježbavanje oblika na primjerima (gramatičke vježbe). Čitanje teksta i primjena usvojenih cjelina u govoru. 3. nastavna jedinica: Prošlo vrijeme glagola. Pismo: čitanje i prepričavanje. Dijelovi neformalnog pisma. Primjena usvojenih cjelina sastavljanjem kratkog pisma. 4. nastavna jedinica: Buduće vrijeme (nesvršenih) glagola. Genitiv jednine imenica i pridjeva. Glagol чувствовать себя. Uvježbavanje oblika na primjerima (gramatički zadaci) : konstrukcije у меня есть кто, что? – у меня нет кого, чего? 5. nastavna jedinica: Glavni brojevi. Glagol стоить. Dativ osobnih zamjenica (konstrukcije я люблю – мне нравится). Ponavljanje i uvježbavanje usvojenih leksičkih i gramatičkih cjelina (priprema za pisanu provjeru). 6. nastavna jedinica: Pisana provjera. Glagolski vid i vidski parovi. Ponavljanje i uvježbavanje glavnih brojeva: izražavanje vremena (Который час? Когда?). Primjena u govoru opisivanjem radnog dana. 7. nastavna jedinica: Dativ jednine i množine imenica i pridjeva. Uvježbavanje oblika na primjerima (gramatički zadaci). Nazivi mjeseci. Datumi. 8. nastavna jedinica: Ponavljanje i uvježbavanje lokativa (odgovori о ком, чём?) i dativa imenica i pridjeva (naglasak na konstrukciji кому сколько лет?); konstrukcije кому надо, нужно, необходимо, грустно, весело и т.п. 9. nastavna jedinica: Osnovni glagoli kretanja bez prefiksa. Slušanje, čitanje i prepričavanje teksta s glagolima kretanja. Gramatički zadaci tematski povezani s tekstom. 10. nastavna jedinica: Glagoli kretanja s prefiksima по-, при-, у-. Tekst o studijskom putovanju u Moskvu. Uvježbavanje glagola kretanja čitanjem i prepričavanjem teksta. 11. nastavna jedinica: Instrumental jednine i množine imenica, pridjeva i osobnih zamjenica. Uvježbavanje oblika na primjerima (gramatički zadaci). Glagoli поздравить / поздравлять кого с чем? Ruski praznici. 12. nastavna jedinica: Glagoli быть, стать кем?; интересоваться, увлекаться, заниматься чем? Ponavljanje i uvježbavanje usvojenih gramatičkih i leksičkih cjelina. 13. nastavna jedinica: Ponavljanje gradiva kao priprema za pisanu provjeru i usmena izlaganja. 14. nastavna jedinica: Pisana provjera. Usmena izlaganja. 15. nastavna jedinica: Usmena izlaganja |
Obvezna literatura | 1. Чернышов С.И. Поехали! 1. Санкт-Петербург: Златоуст, 2014 2. Миллер, Л.В.; Политова, Л.В.; Рыбакова, И.Я. Жили-были – 28 уроков русского языка для начинающих Санкт-Петербург: Златоуст, 2016 3. Хавронина С.А., Широченская А.И. Русский язык в упражнениях. Москва: Русский язык. Курсы, 2015 4. Булгакова Л.Н., Захаренко И.В., Красных В.В. Мои друзья падежи. Русский язык. Курсы, 2014 |
Izborna literatura | 1. Poljanec Radoslav F. Ruska gramatika za svakoga. Zagreb: Školska knjiga, 2013 2. Антонова В.Е., Нахабина Н.Н., Сафронова М.В., Толстых А.А. Дорога в Россию 1. Санкт-Петербург: Златоуст, 2013 3. Овсиенко Ю.Г. Русский язык для начинающих 1. Москва: Русский язык. Курсы, 2018 4. Эсмантова Т. Русский язык: 5 элементов. Санкт-Петербург: Златоуст, 2008 5. Vježbe i materijali s internetskih stranica |
Ruski jezik za akademske potrebe 3 | |
---|---|
Naziv | Ruski jezik za akademske potrebe 3 |
ECTS bodovi | 2 |
Nastavnici | dr. sc. Sanja Veršić, predavačica |
Satnica | Vježbe iz stranog jezika 30 sati |
Preduvjeti | Za upis kolegija je potrebno položiti kolegij Ruski jezik za akademske potrebe 2 |
Cilj | Usvajanje tehnika pisanja sažetaka, razvijanje vještine govorenja o akademskim i stručnim temama i usvajanje akademskog i stručnog vokabulara. |
Metode podučavanja | Metoda razgovora, pitanja i odgovora, demonstracije, istraživanja, suradničkog i samostalnog učenja. |
Metode ocjenjivanja | Sudjelovanje u nastavi 5 % Pisanje zadaća 5 % Usmeno izlaganje 30 % Kolokviji 30 % Završni pismeni ispit 30 % |
Ishodi učenja | 1. Koristiti tehnike čitanja stručne/znanstvene literature na ruskom jeziku. 2. Prepoznati uvriježene načine strukturiranja stručnog/znanstvenog teksta od organizacije cjeline teksta do organizacije paragrafa. 3. Koristiti strukture rečenica svojstvene akademskom diskursu. 4. Sažeti i izložiti sadržaj slušnog materijala. 5. Napisati sažetak stručnog/znanstvenog teksta. |
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave | 1. nastavna jedinica: Uvod u kolegij. Predstavljanje sadržaja i osnovnih ciljeva kolegija. Utvrđivanje studentskih obveza. Upute za korištenje literature, e-rječnika i internetskih izvora (yandex.ru, rambler.ru, ru.wiktionary.org, udarenieru.ru). 2. nastavna jedinica: Komparacija pridjeva i priloga. Slušanje i čitanje ruske narodne bajke Три медведя: primjena komparativa i superlativa, usvajanje novog vokabulara vezanog uz temu. Gledanje videomaterijala: Три медведя – YouTube (obrnuta učionica). 3. nastavna jedinica: Složene rečenice (veznici что, чтобы, потому что, поэтому). Odnosna zamjenica который, -ая, -ое, -ые. Upravni i neupravni govor. Uvježbavanje neupravnog govora na primjerima (gramatički zadaci). Primjena u govoru: slušanje, čitanje i prepričavanje teksta Букеты. Širenje vokabulara. 4. nastavna jedinica: Dativ jednine i množine imenica i zamjenica (ponavljanje). Pogodbene rečenice (veznici если, если бы). Čitanje i prepričavanje teksta (dijaloga) na temu kako učiti strani jezik (техника обратного перевода) te usvajanje novog vokabulara. 5. nastavna jedinica: Glagoli учить, учиться, изучать, заниматься. Ponavljanje akuzativa imenica i zamjenica. Usvajanje vokabulara vezanog za studij i studiranje: В университете. Prevođenje kraćih tekstova na ruski jezik. 6. nastavna jedinica: Imperativ. Uvježbavanje oblika na primjerima – gramatički zadaci i tekst: Советы иностранцам в России. Primjena u govoru: davanje uputa i savjeta kolegama. 7. nastavna jedinica: Ponavljanje komparacije priloga i pridjeva. Tekst (dijalog): Как мы выглядим¬? Opisivanje fizičkog izgleda osobe. Primjena osnovnih jezičnih konstrukcija u svakodnevnim komunikacijskim situacijama. Tekst: Иван Петрович получил письмо. Pisanje dužeg e-maila uz primjenu novousvojenog vokabulara (struktura pisma, stilske razlike). 8. nastavna jedinica: Kratki oblici pridjeva. Opisivanje karaktera osobe (sinonimi, antonimi), usvajanje novog vokabulara. Razvijanje navike korištenja rječnika (Internet). Priprema za pisanu provjeru: ponavljanje obrađenih gramatičkih cjelina kroz opisivanje djela (portreta) poznatih ruskih slikara – internetski izvori. 9. nastavna jedinica: Pisana provjera 10. nastavna jedinica: Brojevi u datumima (ponavljanje). Какого числа и года? Redni brojevi. Planiranje aktivnosti. Ponavljanje genitiva jednine, Instrumentala i lokativa imenica, pridjeva i zamjenica s prijedlozima. Čitanje i prepričavanje kratkih tekstova. Primjena usvojenih konstukcija u svakodnevnim komunikacijskim situacijama. 11. nastavna jedinica: Prijedlozi (mjesto). Glagoli стоять, лежать, висеть. Uvježbavanje upotrebe glagola na primjerima (gramatički zadaci)i. Slušanje i čitanje teksta: История о необычном доме. Opisivanje djela (interijeri) ruskih slikara – internetski izvori. 12. nastavna jedinica: Prijedlozi (smjer). Glagoli ставить (поставить), класть (положить), вешать (повесить). Uvježbavanje upotrebe glagola na primjerima (gramatički zadaci) i tekstu: Иван Петрович отвечает Сирпе. Pisanje sastavka: Opis moje radne sobe. 13. nastavna jedinica: Ponavljanje gramatičkih i leksičkih struktura – priprema za pisanu provjeru. 14. nastavna jedinica: Pisana provjera. Usmena izlaganja na zadanu temu. 15. nastavna jedinica: Usmena izlaganja ne zadanu temu. |
Obvezna literatura | 1. Чернышов С.И., Чернышова А.В. Поехали 2.2 Санкт-Петербург: Златоуст, 2014 2. Миллер, Л.В.; Политова, Л.В.; Рыбакова, И.Я. Жили-были – 12 уроков русского языка. Базовый уровень Санкт-Петербург: Златоуст, 2015 3. Бондарь Н.И., Лутин С.А. Как спросить? Как сказать? Москва: Русский язык. Курсы, 2013 4. Хавронина, С.А., Широченская А.И. Русский язык в упражнениях Москва: Русский язык. Курсы, 2015 |
Izborna literatura | 1. Poljanec Radoslav F. Ruska gramatika za svakoga, Zagreb: Školska knjiga, 2013 2. Антонова, В.Е., Нахабина Н.Н., Сафронова М.В., Толстых А.А. Дорога в Россию 2. Санкт-Петербург: Златоуст, 2011 3. Овсиенко Ю.Г. Русский язык. Cредний этап 2. Москва: Русский язык. Курсы, 2015 4. Hrnjak A. Шаг за шагом. Zagreb: Knjigra, 2010 5. Vježbe i materijali s internetskih stranica |
Ruski jezik za akademske potrebe 4 | |
---|---|
Naziv | Ruski jezik za akademske potrebe 4 |
ECTS bodovi | 2 |
Nastavnici | dr. sc. Sanja Veršić, predavačica |
Satnica | Vježbe iz stranog jezika 30 sati |
Preduvjeti | Za upis kolegija je potrebno položiti kolegij Ruski jezik za akademske potrebe 3 |
Cilj | Usvajanje tehnika pisanja sažetaka, razvijanje vještine govorenja o akademskim i stručnim temama i usvajanje akademskog i stručnog vokabulara. |
Metode podučavanja | Metoda razgovora, pitanja i odgovora, demonstracije, istraživanja, suradničkog i samostalnog učenja. |
Metode ocjenjivanja | Sudjelovanje u nastavi 5 % Pisanje zadaća 5 % Usmeno izlaganje 30 % Kolokviji 30 % Završni pismeni ispit 30 % |
Ishodi učenja | 1. Argumentirano raspravljati o stručnim temama na ruskom jeziku. 2. Održati izlaganje na stručnu temu. 3. Napisati sažetak stručnog teksta/rada na ruskom jeziku. 4. Skicirati i napisati esej na stručnu temu. |
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave | 1. nastavna jedinica: Akademsko pisanje – uvodne riječi i osnovni izrazi (konektori) koji se koriste u pisanju eseja (izražavanje mišljenja, stavova, slaganja ili neslaganja, argumentiranje, zaključivanje). Pisanje kratkog eseja – iznošenja mišljenja o određenim tvrdnjama. 2. nastavna jedinica: Buduće vrijeme glagola (razlika u tvorbi НСВ – СВ): jednostavno buduće vrijeme. Uvježbavanje oblika na primjerima (gramatički zadaci) i primjena u govoru. Čitanje teksta (dijaloga) uz odabir ispravog oblika glagola u zagradama. 3. nastavna jedinica: Brojevi – izražavanje vremena. Konstrukcije s prijedlozima с, до (по). Glagolski prilozi. Uvježbavanje oblika na primjerima (gramatički zadaci) i prepoznavanje u tekstu. Videomaterijal: Деепричастный оборот – YouTube (obrnuta učionica). 4. nastavna jedinica: Neodređene čestice –то, -нибудь, кое-. Neodređene zamjenice. Uvježbavanje oblika na primjerima (gramatički zadaci). Gledanje videomaterijala: Неопределенные местоимения и наречия – Internetski izvori. Čitanje teksta (pisma). Pisanje sažetka. 5. nastavna jedinica: Negacija ни- i не-: prefiksi kojima se označava nijekanje. Uvježbavanje usvojenih gramatičih i leksičkih cjelina u govoru i pismu. Tekst: Выходной день студента. Priprema za pisanu provjeru. 6. nastavna jedinica: Pisana provjera. Genitiv množine imenica i brojeva. Tema: grad (Sankt-Peterburg i Zagreb). Čitanje teksta: О Петербурге i uvježbavanje gramatičkih oblika. Usvajanje vokabulara i njegova primjena u svakodnevnim komunikacijskim situacijama. 7. nastavna jedinica: Gledanje videomaterijala o Sankt-Peterburgu i/ili moskovskoj podzemnoj željeznici – internetski izvori, uvježbavanje genitiva množine imenica. Usvajanje vokabulara i njegova primjena u svakodnevnim komunikacijskim situacijama. 8. nastavna jedinica: Povratni glagoli (ponavljanje) u aktivnim konstrukcijama. Uvod u pasivne konstrukcije. Glagoli s pasivnim značenjem. Uvježbavanje oblika na primjerima – gramatički zadaci i videomaterijal (internetski izvori). Izražavanje pasivnog značenja pomoću refleksivnopasivnih oblika u govoru. 9. nastavna jedinica: Pasivne konstrukcije (глаголы НСВ – СВ). Uvježbavanje oblika na primjerima – gramatički zadaci i videomaterijal (internetski izvori). Čitanje i prepoznavanje pasivnih konstrukcija u stručnom/znanstvenom tekstu. 10. nastavna jedinica: Participi (glagolski pridjevi) aktivni. Tvorba aktivnog participa prezenta i aktivnog participa perfekta. Uvježbavanje oblika na primjerima (gramatički zadaci). Čitanje i prepoznavanje participa u odlomcima iz stručnih/znanstvenih tekstova (članaka). 11. nastavna jedinica: Participi (glagolski pridjevi) pasivni. Tvorba pasivnog participa prezenta i pasivnog participa perfekta. Uvježbavanje oblika na primjerima (gramatički zadaci). Čitanje i prepoznavanje participa u u odlomcima iz stručnih/znanstvenih tekstova (članaka). Tekst: Выпускники Московского университета. 12. nastavna jedinica: Čitanje teksta: Татьянин день (День российского студенчества). Ponavljanje – priprema za pisanu provjeru. 13. nastavna jedinica: Pisana provjera. Kratki esej – iznošenje mišljenja. 14. nastavna jedinica: Usmena izlaganja. 15. nastavna jedinica: Usmena izlaganja. |
Obvezna literatura | 1. Чернышов С.И., Чернышова А.В. Поехали 2.2 Санкт-Петербург: Златоуст, 2014 2. Миллер Л.В., Политова, Л.В., Рыбакова, И.Я. Жили-были – 12 уроков русского языка. Базовый уровень. Санкт-Петербург: Златоуст, 2015 3. Бондарь Н.И., Лутин С.А. Как спросить? Как сказать? Москва: Русский язык. Курсы, 2013 4. Хавронина, С.А., Широченская А.И. Русский язык в упражнениях Москва: Русский язык. Курсы, 2015 |
Izborna literatura | 1. Poljanec Radoslav F. Ruska gramatika za svakoga, Zagreb: Školska knjiga, 2013 2. Антонова, В.Е., Нахабина Н.Н., Сафронова М.В., Толстых А.А. Дорога в Россию 2. Санкт-Петербург: Златоуст, 2011 3. Овсиенко Ю.Г. Русский язык. Cредний этап 2. Москва: Русский язык. Курсы, 2015 4. Hrnjak A. Шаг за шагом. Zagreb: Knjigra, 2010. 5. Vježbe i materijali s internetskih stranica |