
Izvedbeni plan nastave za akademsku godinu 2022. / 2023.
Preddiplomski i diplomski studij
Francuski jezik za akademske potrebe 1 | |
---|---|
Naziv | Francuski jezik za akademske potrebe 1 |
ECTS bodovi | 2 |
Nastavnici | Jasna Ćirić, viša predavačica |
Satnica | Seminar 30 sati |
Preduvjeti | Nema |
Cilj | Usvajanje osnovnih jezičnih kompetencija u svrhu razvijanja strategija čitanja, pisanja i izražavanja na francuskom jeziku. |
Metode podučavanja | Metoda razgovora, pitanja i odgovora, demonstracije, istraživanja, suradničkog i samostalnog učenja. |
Metode ocjenjivanja | Sudjelovanje u nastavi 5% , pisanje zadaća 5%, usmeno izlaganje 30% kolokvij 30%, završni pismeni ispit 30%. |
Ishodi učenja | 1. Koristiti osnovna pravila pisanja, čitanja i izgovora na francuskom jeziku. 2. Upotrebljavati jednostavne fraze i rečenice u jednostavnim komunikacijskim situacijama. 3. Čitajući razumjeti jednostavne tekstove (sastavljene prvenstveno od glavnih rečenica i većinom sastavljene od poznatih, najfrekventnijih riječi). 4. Izdvojiti osnovne informacije iz slušnih materijala. 5. Prepoznati i opisati specifičnosti jezičnog sustava. |
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave | 1. nastavna jedinica: Predstavljanje. Općenito o francuskom jeziku i jeziku struke. Upoznavanje sa obvezatnom literaturom. Francuska abeceda. Pravila čitanja . Osnovni pojmovi vezani uz izgovor i pravopis. Vrste naglaska. 2. nastavna jedinica: Ponavljanje pravila čitanja, pisanja i naglašavanja riječi. Provjera na tekstu. Tekst i lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala. Rod, određeni i neodređeni član, glagol etre, Usvajanje osnovnog vokabulara , vježbe i zadaci . Upute za pripremu pisanja prve domaće zadaće. 3. nastavna jedinica: Lekcija iz obveznog udžbenika, slušanje audio materijala. Imenice i pridjevi, brojevi, usvajanje novog vokabulara i izraza, vježbe i zadaci. Provjera i diskusija o prethodnoj domaćoj zadaći. 4. nastavna jedinica: Lekcija iz obveznog udžbenika, slušanje audio materijala. Glagol avoir, negacija ne...pas, upitni pridjev quel,quelle. Usvajane novog vokabulara i izraza. provjera stečenog znanja , vježbe i zadaci. Provjera i razgovor o prethodnoj zadaći te priprema slijedeće zadaće. Diktat. 5. nastavna jedinica: Lekcija iz obveznog udžbenika, slušanje audio materijala. Indikativ prezenta pravilnih glagola prve konjugacije, posvojni pridjevi. Usvajanje novog vokabulara , vježbe i zadaci. Provjera i razgovor o prethodnoj domaćoj zadaći te priprema slijedeće zadaće . Pokušaj prve međusobne komunikacije- improviziranje dijaloga. 6. nastavna jedinica: Lekcija iz obveznog udžbenika, slušanje audio materijala. Indikativ prezenta pravilnih glagola druge konjugacije. Provjera stečenog znanja i vokabulara kroz organiziranje komunikacije na stranom jeziku u obliku dijaloga. Kraći dodatni tekst kao prijedlog čitanja za domaću zadaću. Provjera i razgovor o prethodnoj domaćoj zadaći. 7. nastavna jedinica: Lekcija iz obveznog udžbenika, slušanje audio materijala. Indikativ prezenta pravilnih glagola treće konjugacije. Postavljanje pitanje sa est-ce que..., pokazni pridjevi. Provjera i razgovor o prethodnoj domaćoj zadaći te priprema slijedeće zadaće. 8. nastavna jedinica: Lekcija iz obveznog udžbenika, slušanje audio materijala. Ponavljanje indikativa prezenta kroz provjeru čitanja i razumijevanja teksta. Dodatni tekst kao vježba za stjecanje novog vokabulara i usmene primjene obrađene gramatičke jedinice. Provjera o prethodnoj domaćoj zadaći te priprema slijedeće zadaće. Diktat. 9. nastavna jedinica: Lekcija iz obveznog udžbenika, slušanje audio materijala. Naglašene zamjenice, modalni glagoli, imperativ glagola. Usvajanje novog vokabulara iz svakodnevnih situacija. Provjera i razgovor o prethodnoj domaćoj zadaći te priprema slijedeće zadaće. 10. nastavna jedinica: Lekcija iz obveznog udžbenika, slušanje audio materijala. Konjugacija povratnih glagola u indikativu prezenta, stjecanje i primjena novog proširenog vokabulara. Provjera i razgovor o prethodnoj domaćoj zadaći te priprema slijedeće zadaće. 11. nastavna jedinica: Lekcija iz obveznog udžbenika, slušanje audio materijala. Perfekt i particip prošli triju konjugacija, morfologija i mjesto negacije. Detaljna obrada vježbi i zadataka. Usvajanje novog vokabulara te ponavljanje stečenog vokabulara. Provjera i razgovor o prethodnoj domaćoj zadaći te priprema slijedeće zadaće. 12. nastavna jedinica: Lekcija iz obveznog udžbenika, slušanje audio materijala. Ponavljanje obrađenih glagolskih vremena kroz vježbe i zadatke. Bliski futur – futur proche. Širenje vokabulara i poticaj na usmeno izražavanje. Provjera i razgovor o prethodnoj domaćoj zadaći te priprema slijedeće zadaće. Diktat. 13. nastavna jedinica: Lekcija iz obveznog udžbenika, slušanje audio materijala. Bliska prošlost – passe recent. Vježbe i zadaci radi usvajanja nove gramatičke strukture i utvrđivanje novog vokabulara. Provjera i razgovor o prethodnoj domaćoj zadaći te priprema slijedeće zadaće. 14. nastavna jedinica: Kratki tekst iz dodatne literature koji obuhvaća usvojena leksička i gramatička znanja uz proširenje vokabulara. Provjera stečenog znanja u obliku mini testa. Poticanje studenata na međusobni dijalog. Provjera i razgovor o prethodnoj domaćoj zadaći te priprema slijedeće zadaće. 15. nastavna jedinica: Ponavljanje obrađenih leksičkih i gramatičkih jedinica u svrhu pripreme za završni kolokvij na kraju zimskog semestra. |
Obvezna literatura | 1. 1) A. Berhet, C. Hugot, V. M. Kizirian, B. Samposis, M. Waendendries : Alter ego 1, Hachette, Paris, 2006 |
Izborna literatura | 1) E. Horetzky, Précis pratique de grammaire française; Školska knjiga, Zagreb, 1965. 2) M. Gregoire, O. Thievenaz, Grammaire progressive du français 3) Vježbe i materijali sa internetskih stranica. |
Francuski jezik za akademske potrebe 2 | |
---|---|
Naziv | Francuski jezik za akademske potrebe 2 |
ECTS bodovi | 2 |
Nastavnici | Jasna Ćirić, viša predavačica |
Satnica | Seminar 30 sati |
Preduvjeti | Za upis kolegija je potrebno položiti kolegij Francuski jezik za akademske potrebe 1 |
Cilj | Usvajanje osnovnih jezičnih kompetencija u svrhu razvijanja strategija čitanja, pisanja i izražavanja na francuskom jeziku |
Metode podučavanja | Metoda razgovora, pitanja i odgovora, demonstracije, istraživanja, suradničkog i samostalnog učenja. |
Metode ocjenjivanja | Sudjelovanje u nastavi 5% , pisanje zadaća 5%, usmeno izlaganje 30% kolokvij 30%, završni pismeni ispit 30%. |
Ishodi učenja | 1. Konstruirati jednostavna pitanja i odgovore o prošlim događajima i budućim planovima. 2. Izdvojiti osnovne informacije iz autentičnog slušnog materijala. 3. Izdvojiti bitne elemente iz kratkog teksta. 4. Prikupiti osnovne informacije u elektroničkim medijima ili tiskanim materijalima. 5. Prirediti i održati usmeno izlaganje na odabranu temu. |
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave | 1. nastavna jedinica: Ponavljanje obrađenih gramatičkih jedinica i usvojenog vokabulara iz prethodnog semestra. Lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala. Obrada prošlog vremena s pomoćnim glagolom avoir. Pjesma od J.Prevert-a : Petit dejeuner. Usvajanje novog vokabulara, vježbe i zadaci. Upute za domaću zadaću. 2. nastavna jedinica: Lekcija iz obvezatnog udžbenika. Obrada prošlog vremena s pomoćnim glagolom etre. Pjesma od J. Prevert-a : Pour toi mon amour. Usvajanje novog vokabulara, vježbe i zadaci. Domaća zadaća. 3. nastavna jedinica: Provjera domaće zadaće, recitiranje pjesme : Pour toi mon amour. Lekcija iz obvezatnog udžbenika . Usvajanje novog vokabulara, vježbe i zadaci. Domaća zadaća. 4. nastavna jedinica: Lekcija iz obvezatnog udžbenika. Posvojni pridjevi. Vježbe i zadaci. Usvajanje novog vokabulara. Provjera prethodne zadaće i davanje nove. Davanje uputa za pripremu kraćeg izlaganja studenata. 5. nastavna jedinica: Prezentacija studenata na izabranu temu. Komentar i diskusija o izlaganju. Lekcija iz obvezatnog udžbenika.Glagoli osjećaja i percepcije. Usvajanje novog vokabulara. Vježbe i zadaci. Domaća zadaća. 6. nastavna jedinica: Prezentacija studenata na izabranu temu. Komentar i diskusija o izlaganju. Mjesto pridjeva. Zamjenica Y. Usvajanje novog vokabulara, vježbe i zadaci. Domaća zadaća. 7. nastavna jedinica: Prezentacija studenata na izabranu temu. Komentar i diskusija o izlaganju. Lekcija iz obvezatnog udžbenika. Usvajanje novog vokabulara. Tvorba futura. Vježbe i zadaci. Domaća zadaća. 8. nastavna jedinica: Prezentacija studenata na izabranu temu. Komentar i diskusija o izlaganju. Lekcija iz obvezatnog udžbenika. Upotreba zamjenice : on. Vježbe i zadaci. Domaća zadaća. 9. nastavna jedinica: Prezentacija studenata na izabranu temu. Komentar i diskusija o izlaganju. Lekcija iz obvezatnog udžbenika. Partitivni član. Vježbe i zadaci. Usvajanje novog vokabulara. Domaća zadaća. 10. nastavna jedinica: Prezentacija studenata na izabranu temu. Komentar i diskusija o izlaganju. Lekcija iz obvezatnog udžbenika. Osobne zamjenice kao direktni objekt. Vježbe i zadaci. Usvajanje novog vokabulara. Domaća zadaća. 11. nastavna jedinica: Prezentacija studenata na izabranu temu. Komentar i diskusija o izlaganju. Lekcija iz obvezatnog udžbenika. Davanje savjeta. Vježbe i zadaci. Usvajanje novog vokabulara. Domaća zadaća 12. nastavna jedinica: Prezentacija studenata na izabranu temu. Komentar i diskusija o izlaganju. Lekcija iz obvezatnog udžbenika. Osobne zamjenice kao indirektni objekt. Vježbe i zadaci. Usvajanje novog vokabulara. Domaća zadaća. 13. nastavna jedinica: Prezentacija studenata na izabranu temu. Komentar i diskusija o izlaganju. Lekcija iz obvezatnog udžbenika. Relativne zamjenice qui i que. Vježbe i zadaci. Usvajanje novog vokabulara. Domaća zadaća. 14. nastavna jedinica: Prezentacija studenata na izabranu temu. Komentar i diskusija o izlaganju. Kratki tekst iz dodatne literature koji obuhvaća usvojena leksička i gramatička znanja uz proširenje vokabulara. Provjera stečenog znanja u obliku mini testa. 15. nastavna jedinica: Ponavljanje obrađenih leksičkih i gramatičkih jedinica u svrhu pripreme za završni ispit. |
Obvezna literatura | 1. A. Berhet, C. Hugot, V. M. Kizirian, B. Samposis, M. Waendendries : Alter ego 1, Hachette, Paris, 2006 |
Izborna literatura | 1. Horetzky E., Precis pratique de grammaire francaise, 2. Vježbe i materijali sa internetskih stranica. |
Francuski jezik za akademske potrebe 3 | |
---|---|
Naziv | Francuski jezik za akademske potrebe 3 |
ECTS bodovi | 2 |
Nastavnici | Jasna Ćirić, viša predavačica |
Satnica | Seminar 30 sati |
Preduvjeti | Za upis kolegija je potrebno položiti kolegij Francuski jezik za akademske potrebe 2 |
Cilj | Usvajanje tehnika pisanja sažetaka, razvijanje vještine govorenja o akademskim i stručnim temama i usvajanje akademskog i stručnog vokabulara. |
Metode podučavanja | Metoda razgovora, pitanja i odgovora, demonstracije, istraživanja, suradničkog i samostalnog učenja. |
Metode ocjenjivanja | Sudjelovanje u nastavi 5% , pisanje zadaća 5%, usmeno izlaganje 30% kolokvij 30%, završni pismeni ispit 30%. |
Ishodi učenja | 1. Koristiti tehnike čitanja stručne/znanstvene literature na francuskom jeziku. 2. Prepoznati uvriježene načine strukturiranja stručnog/znanstvenog teksta od organizacije cjeline teksta do organizacije paragrafa. 3. Koristiti strukture rečenica svojstvene akademskom diskursu. 4. Sažeti i izložiti sadržaj slušnog materijala. 5. Napisati sažetak stručnog/znanstvenog teksta. |
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave | 1. nastavna jedinica: Predstavljanje. Općenito o francuskom jeziku i jeziku za akademske potrebe , koji su mu ciljevi i sadržaj. Utvrđivanje studentskih obveza u okviru kolegija. Razgovor o očekivanjima, potrebama, interesima i motivaciji studenata. Kratak uvodni test kao provjera prethodnog znanja iz francuskog jezika. 2. nastavna jedinica: Provjeravanje osnovnih pojmova vezanih uz izgovor i pravopis. Ponavljanje pravila čitanja. Tekst i lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala. Relativna zamjenica qui, que. Usvajanje vokabulara vezanog za karakter neke osobe, vježbe i zadaci. Upute za pisanje prve domaće zadaće. 3. nastavna jedinica: Lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje sudio materijala. Slaganje s participom prošlim , pretvaranje imenica u pridjeve i obrnuto. Usvajanje vokabulara, vježbe i zadaci. Provjera i diskusija o prethodnoj domaćoj zadaći 4. nastavna jedinica: Lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje. Direktni i indirektni govor, komparacija pridjeva. Usvajanje novog vokabulara. Provjera stečenog znanja. Priprema sljedeće domaće zadaće. 5. nastavna jedinica: Lekcija iz obvezatnog udžbenika. Upotreba perfekta i imperfekta, vježbe i zadaći. Usvajanje vokabulara . Provjera domaće zadaće i priprema za pisanje sljedeće domaće zadaće. 6. nastavna jedinica: Lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje. Pričanje nekog prošlog događaja. Priloške odredbe za vrijeme. Vježbe i zadaci. Provjera zadaće i davanje sljedeće zadaće. 7. nastavna jedinica: Lekcija iz obvezatnog udžbenika. Priloške odredbe za vrijeme. Usvajanje vokabulara vezanog za posao, oglasi za posao. Pisanje CV-a. Školski sustav u Francuskoj. Provjera zadaće i upute za sljedeću zadaću. 8. nastavna jedinica: Lekcija iz obveznog udžbenika. Usvajanje vokabulara vezanog za posao, radno iskustvo, molba za posao. Pisanje formalnog pisma. 9. nastavna jedinica: Lekcija iz obvezatnog udžbenika. Davanje savjeta vezanih za posao. Standardni i neformalni govor. Usvajanje vokabulara, vježbe i zadaci. Priprema za domaću zadaću. 10. nastavna jedinica: Lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala. Tvorba i upotreba konjuktiva. Vježbe i zadaci. Provjera domaće zadaće i davanje nove. 11. nastavna jedinica: Lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala, prilozi, pluskvamperfekt. Vježbe i zadaci. Usvajanje vokabulara vezanog uz stažiranje. Zadaća. 12. nastavna jedinica: Lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala. Neodređene zamjenice, negacija. Vježbe i zadaci. Radni vrijeme i radni vijek -odlazak u penziju u Francuskoj. 13. nastavna jedinica: Lekcija iz obvezatnog udžbenika. Relativne zamjenice qui, que, ou, dont. Pokazne zamjenice. Vježbe i zadaci. Upoznavanje s francuskom kulturom i običajima . Usporedba Francuza i drugih naroda – stereotipi. Zadaća. 14. nastavna jedinica: Lekcija iz obvezatnog udžbenika. Gerundiv, superlativ. Francuzi i godišnji odmor. Provjera domaće zadaće te priprema sljedeće zadaće. 15. nastavna jedinica: Ponavljanje gramatičkih i leksičkih jedinica u svrhu pripreme za završni kolokvij na kraju zimskog semestra. |
Obvezna literatura | 1. A. Berthet, C. Hugot, V. Kizirian, B. Saampsonis, M. Waendendries : Alter ego 2. Hachette, Paris, 2006. |
Izborna literatura | 1. Horetzky E., Precis pratique de grammaire francaise, 2. M. Gregoire, O. Thievenaz, Grammaire progressive du francais, CLE international, Paris, 1995 3. Vježbe i materijali sa internetskih stranica . |
Francuski jezik za akademske potrebe 4 | |
---|---|
Naziv | Francuski jezik za akademske potrebe 4 |
ECTS bodovi | 2 |
Nastavnici | Jasna Ćirić, viša predavačica |
Satnica | Seminar 30 sati |
Preduvjeti | Za upis kolegija je potrebno položiti kolegij Francuski jezik za akademske potrebe 3 |
Cilj | Usvajanje tehnika pisanja sažetaka, razvijanje vještine govorenja o akademskim i stručnim temama i usvajanje akademskog i stručnog vokabulara. |
Metode podučavanja | Metoda razgovora, pitanja i odgovora, demonstracije, istraživanja, suradničkog i samostalnog učenja. |
Metode ocjenjivanja | Sudjelovanje u nastavi 5% , pisanje zadaća 5%, usmeno izlaganje 30% kolokvij 30%, završni pismeni ispit 30%. |
Ishodi učenja | 1. Argumentirano raspravljati o stručnim temama na francuskom jeziku 2. Održati izlaganje na stručnu temu. 3. Napisati sažetak stručnog teksta/rada na francuskom jeziku 4. Skicirati i napisati esej na stručnu temu |
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave | 1. nastavna jedinica: Ponavljanje obrađenih gramatičkih jedinica i usvojenog vokabulara iz prethodnog semestra. Lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala. Nominalizacija, rod imenice. Usvajanje novog vokabulara. Upute za domaću zadaću. 2. nastavna jedinica: Lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala. La mis en relief. Usvajanje novog vokabulara. Vježbe i zadaci. Provjera prethodne zadaće i davanje uputa za sljedeću zadaću. 3. nastavna jedinica: Lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala. Tvorba i upotreba pasiva. Vježbe i zadaci. Usvajanje vokabulara. Provjera i diskusija o prethodnoj domaćoj zadaći te priprema sljedeće. 4. nastavna jedinica: Lekcija iz obvezatnog udžbenika. Pričanje o prošlim događajima – upotreba perfekta, imperfekt i pluskvamperfekta (aktiv i pasiv). Usvajanje vokabulara vezanog uz film i kinematografiju općenito. Kritika filma – domaća zadaća. 5. nastavna jedinica: Lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala. Izražavanje želja i nade – indikativ i konjuktiv. Vježbe i zadaci. Usvajanje novog vokabulara. Provjera i diskusija o prethodnoj zadaći i davanje uputa za sljedeću zadaću. 6. nastavna jedinica: Lekcija iz obvezatnog udžbenika. Tvorba i upotreba kondicionala. Vježbe i zadaci. Usvajanje novog vokabulara. Provjera domaće zadaće i davanje uputa ta pisanje nove. 7. nastavna jedinica: Lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala. Usvajanje vokabulara vezanog za humanitarni rad. Finalne rečenice. Vježbe i zadaci. Davanje uputa za pisanje domaće zadaće 8. nastavna jedinica: Lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala. Kondicionalne rečenice. Vježbe i zadaci. Dogovor sa studentima o izboru kraćeg stručnog teksta kojeg će samostalno prezentirati na sljedećem satu. 9. nastavna jedinica: Prezentacija studenata o izabranoj temi. Komentar i diskusija o izlaganju. Lekcija iz obvezatnog udžbenika. Izražavanje uzroka i posljedice. Vježbe i zadaci. Usvajanje novog vokabulara. Upute za pisanje domaće zadaće. 10. nastavna jedinica: Prezentacija studenata o izabranoj temi. Komentar i diskusija o izlaganju. Lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje sudio materijala. Izražavanje slaganja i neslaganja. usvajanje novog vokabulara. Provjera prethodne i priprema sljedeće domaće zadaće. 11. nastavna jedinica: Prezentacija studenata o izabranoj temi. Komentar i diskusija o izlaganju. Lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala. Vježbe i zadaci. Provjera domaće zadaće i davanje uputa za pisanje sljedeće. 12. nastavna jedinica: Prezentacija studenata o izabranoj temi. Komentar i diskusija o izlaganju. Lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala. Indirektne zamjenice : y, en. Vježbe i zadaci. Provjera domače zadaće i davanje uputa za pisanje sljedeće. 13. nastavna jedinica: Prezentacija studenata o izabranoj temi. Komentar i diskusija o izlaganju. Lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala. Priloške odredbe za vrijeme. Pisanje biografije. Provjera domaće zadaće i davanje uputa za pisanje sljedeće. 14. nastavna jedinica: Prezentacija studenata o izabranoj temi. Komentar i diskusija o izlaganju. Lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala. Indirektni govor – u prošlosti. Slaganje vremena 15. nastavna jedinica: Ponavljanje leksičkih i gramatičkih cjelina u svrhu pripreme za završni ispit. |
Obvezna literatura | 1. A. Berthet, C. Hugot, V. Kizirian, B. Sampsonis, M. Waendendries : Alter ego 2. Hachette, Paris, 2006. |
Izborna literatura | 1. Akyüz, Anne; Bazell-Shahmaei, Bernadette; Bonenfant, Joëlle; Flament, Marie-Francoise; Lacroix, Jean; Moriot, Daniel; Renaudineau, Patrice, 2000., Exercices de vocabulaire en contexte, Hachette Livre, Paris 2. Vježbe i materijali sa internetskih stranica |