Nositelj kolegija | Petra Barbarić |
Naziv kolegija | Engleski jezik za informacijske stručnjake 2 |
Bodovna vrijednost (broj bodova po ECTS sustavu) | 2 |
Način izvođenja (broj sati P+V+S+e-učenje) | 30 S + e-učenje (Omega) |
Opis kolegija | |
Ciljevi kolegija | Studenti nastavljaju razvijati akademske vještine čitanja i pisanja bazirane na različitim stručnim temama iz područja informacijskih i komunikacijskih znanosti. Fokus je na aspektima akademskog pisanja od detektiranja ključnih rečenica i strukture paragrafa do samostalnog kreiranja uvoda, sredine i zaključka eseja. Cilj je da kroz različite zadatke i analize akademskih eseja studenti nauče kako uspješno i pravilno napisati vlastite eseje. Rad na komunikacijskim strategijama priprema studente na usmena izlaganja te neformalne i formalne diskusije na teme vezane uz struku. Sve navedeno potiče razvijanje kritičkog mišljenja kao temeljne karakteristike kolegija te promovira samostalnost i autonomiju studenata. |
Očekivani ishodi učenja na razini kolegija | 1. Održati prezentaciju na engleskom jeziku o odabranoj temi iz struke 2. Analizirati i sastaviti paragraf 3. Napisati okosnicu za akademski esej 4. Napisati akademski esej 5. Razumjeti informacije iz znanstvenih tekstova 6. Pronaći potrebnu informaciju u stručnoj i znanstvenoj literaturi na engleskom jeziku |
Opis sadržaja kolegija | 1. Retorika - javna izlaganja; PowerPoint prezentacija, sadržajni i izvedbeni aspekt prezentacije. 2. Akademsko pisanje 1 za informacijske i komunikacijske potrebe - argumentiranje i komentiranje stručnih ili znanstvenih radova, vokabular vezan uz procese i brojčane iznose; interpretiranje vizualnih informacija kod prezentiranja, grafovi, dijagrami i tablice; 10-minutno usmeno izlaganje studenata (pojedinačno ili u paru), diskusija o održanoj prezentaciji. 3. Akademsko pisanje 2 za informacijske i komunikacijske potrebe - objašnjavanje i naglašavanje, kategoriziranje, strukturiranje teksta; 10-minutno usmeno izlaganje studenata (pojedinačno ili u paru), diskusija o održanoj prezentaciji. 4. Online učenje - definicija i ključna terminologija; Netiquette - pravila efikasne online komunikacije; oblikovanje paragrafa; proces pisanja, odabir i koncipiranje naslovne teme eseja; 10-minutno usmeno izlaganje studenata (pojedinačno ili u paru), diskusija o održanoj prezentaciji. 5. Pristup internetu, cenzura interneta i ljudska prava - članak; pisanje esja prema danome uzorku (nacrtu), analiza eseja od 5 paragrafa; vokabular vezan uz svjetonazor i uvjerenja, načini razmišljanja, višestruke inteligencije - članak; 10-minutno usmeno izlaganje studenata (pojedinačno ili u paru), diskusija o održanoj prezentaciji. 6. Jezični izrazi za pojašnjavanje i interpretaciju brojčanih informacija; vrste eseja prema temama (Argumentative, Persuasion, Comparison and Contrast, Cause and Effect etc.); važnost povezanosti teksta te upotreba i funkcija veznika (Discourse markers); 10-minutno usmeno izlaganje studenata (pojedinačno ili u paru), diskusija o održanoj prezentaciji. 7. Iščitavanje prednosti i nedostataka u kontekstu; leksičke strategije u govoru; govorni stil i artikulacija; izrazi vezani uz izražavanje stavova i mišljenja: 10-minutno usmeno izlaganje studenata (pojedinačno ili u paru), diskusija o održanoj prezentaciji. 8. Vokabular vezan uz akademski rad, aspekti visokoškolskog obrazovanja; proces pisanja na akademskoj razini i njegovo evaluiranje; stilovi i formati pisanog teksta, aspekti pisanja, procesiranje riječi; 10-minutno usmeno izlaganje studenata (pojedinačno ili u paru), diskusija o održanoj prezentaciji. 9. Organizacija stručnog teksta od generalnih koncepata do specifičnih informacija; primjena klasifikacijskih tehnika kod vođenja bilješki, organiziranje akademskih bilješki; govorne vještine: korištenje akademskog jezika pri traženju pojašnjenja, informacija ili ponavljanja određenog dijela prezentacije; 10-minutno usmeno izlaganje studenata (pojedinačno ili u paru), diskusija o održanoj prezentaciji. 10. Rad na stručnom tekstu; kritičko razmišljanje, predviđanje sadržaja korištenjem ranije usvojenih tehnika i znanja; kompariranje i kontrastiranje dva različita pristupa u tekstu; pisanje kratkog opisa procesa uz primjenu kritičkog razmišljanja i razumijevanje tipova procesa; 10-minutno usmeno izlaganje studenata (pojedinačno ili u paru), diskusija o održanoj prezentaciji. 11. Organiziranje eseja na temu problema - rješenja (Problem-Solution Essay), identificiranje i korištenje različitih izraza evaluacije problema i pronalaženja rješenja, korištenje nepersonalnih struktura (strukture sa It i There); 10-minutno usmeno izlaganje studenata (pojedinačno ili u paru), diskusija o održanoj prezentaciji. 12. Argumentiranje, kontekstualizacija, definiranje, važnost davanja validnih razloga i dokaza u akademskom pisanju; objektivnost u informacijskim i komunikacijskim poljima istraživanja; 10-minutno usmeno izlaganje studenata (pojedinačno ili u paru), diskusija o održanoj prezentaciji. 13. Formalno pisanje životopisa, molbi za posao, službenih pisama, popratnih pisama te službene korespondencije u elektroničkom obliku; usmeni intervjui i evaluacije kod prijava za natječaje; 10-minutno usmeno izlaganje studenata (pojedinačno ili u paru), diskusija o održanoj prezentaciji. 14. Identificiranje pozitivnog, negativnog i neutralnog sadržaja u tekstu, kontekstualizacija i interpretacija evaluacije i evaluacijskih pojmova, primjena evaluacije na pismene radove kolega, primjena samoispravljanja (Proofreading), razvijanje samostalnosti; 10-minutno usmeno izlaganje studenata (pojedinačno ili u paru), diskusija o održanoj prezentaciji. 15. ponavljanje |