Nositelj kolegija | dr. sc. Mirjana Šnjarić, viša predavačica Azra Plićanić Mesić, viša predavačica |
Naziv kolegija | Njemački jezik 1 – razina A2 |
Bodovna vrijednost (broj bodova po ECTS sustavu) | 2 |
Način izvođenja (broj sati P+V+S+e-učenje) | 30 S + e-učenje (Omega) |
Opis kolegija | |
Ciljevi kolegija | Usvajanje osnovnih i specifičnih jezičnih kompetencija u svrhu razvijanja strategija čitanja, pisanja i izražavanja na njemačkome jeziku (na razini A2 prema ZEROJ-u). |
Uvjeti za upis kolegija i / ili ulazne kompetencije potrebne za kolegij | Za upis kolegija potrebno je imati predznanje iz njemačkog jezika na početnoj razini A2 prema ZEROJ-u. |
Očekivani ishodi učenja na razini kolegija | 1. Čitajući razumjeti jednostavne tekstove i prepričati ih. 2. Izdvojiti osnovne i specifične informacije iz srednje dugog teksta 3. Izdvojiti osnovne i specifične informacije iz slušnih materijala. 4. Upotrebljavati jezične strukture potrebne za izražavanje prošlosti. |
Opis sadržaja kolegija | 1. tjedan Uvod u sadržaj kolegija. 2. tjedan Tema: Predstavljanje, čitanje teksta i razgovor. Dodatno čitanje i razumijevanje informacija pronađenih na društvenim mrežama. Prošlo glagolsko vrijeme perfekt. Razlika između pravilnih i nepravilnih glagola. Vježbe na Omegi. Razlika u upotrebi prošlih glagolskih vremena perfekta i preterita. 3. tjedan Razvijanje čitalačke pismenosti: Čitanje teksta iz udžbenika u potrazi za odgovorom na pitanje što je to „restoran bez svijetla“, gdje se on nalazi? U kojem njemačkom gradu? Pretraživanje dodatnih mrežno dostupnih informacija o restoranu bez svijetla. Je li on namijenjen samo slijepim osobama? Konzumiranje hrane pomoću svih osjetila. 4. tjedan Tvorba zavisno-složenih rečenica s veznikom „weil“. Sintaktička obilježja njemačkih glagola. Opis nekog restorana. Gledanje video vježbe. Razumijevanje slušnog materijala. Ovladavanje novim vokabularom. 5. tjedan Izgovor: „ch“. Razlika u upotrebi i izgovoru glasa „h“ između njemačkoga i hrvatskoga jezika. Osvještavanje govornih razlika. 6. tjedan Čitanje teksta o njemačkom sustavu obrazovanja. Provjera razumijevanja teksta. Razgovor o razlikama u njemačkom i hrvatskom sustavu školstva. Vrste škola u Njemačkoj. Usporedba. Izvještaj o vlastitim iskustvima iz škole. 7. tjedan Prošlo vrijeme modalnih glagola. Određeni član. Dativ posvojnih zamjenica. 8. tjedan Tena: Prekomjerno korištenje interneta. Razgovor o prednostima i nedostatcima. Gledanje filmova. Čitanje filmskih kritika. Izražavanje vlastitog mišljenja. 9. tjedan Kino. Opis omiljenog kino-filma. Razgovor. Komparativ i superlativ pridjeva. Zavisno-složena rečenica s veznikom „dass“. Izgovor: „b“ ili „w“. 10. tjedan Čitanje i razgovor o osjećajima i emocijama. Ovladavanje pripadajućim vokabularom. Izražavanje žaljenja. Izražavanje zahvalnosti. Čestitanje. 11. tjedan Zavisno-složena rečenica s veznikom „wenn“. Opis događaja. Sjeverna Njemačka: regionalne proslave i praznici. 12. tjedan Razumijevanje teksta: Intervju za posao. Razumijevanje razgovora u banci. Jezično oblikovanje zamolbe: Konjuktiv 2. Prijedlozi i pripadajući padeži (ohne + Akk.), (mit + D). |